Rover és Saxo vásárlás, Bravo futómű
Próbáltam mindenhol olvasni róla dolgokat, de senki nem foglalkozik vele. Azt hallottam, hogy a váltója és az elektronika elég gagyi, és a motor is megadja magát elég hamar, vajon hány kilométert lehetne még kergetni normál sportos használat mellett (nem gyilkolva).
Néhány problémát sikerült a korábbi válaszokból megoldani. Az Opel Vectra 2000 GTi-nek szétszedtük a pillangószelepét, torokkal együtt, majd a kartergáz lerakódásokat benzinnel alaposan kimostuk (a rugók el voltak koszolódva, a pillangószelep nem jutott vissza a helyére, zsíros-olajos anyag a lyukakban, csövekben stb), és láss csodát, azóta minden rendben van.
Az Opel Astra 1,7 TDI Caravan autóm esetében egy erősebb rácsavarással, illetve kontra-fogással megszűnt a gázolaj-szivárgása.
Köszönök mindent, további sok-sok jó választ és sikeres működést kívánok a weblapnak: Levi/Várpalota.
(2001. 08. 01.)
Ok, köszi, hogy köszönöd, hogy... Szia!
Hali Doktor!
Most tervezek venni Németországból egy 93/6 havi Rover 820 Si-t. Kérdéseim a következők lennének: mi a véleményed a típusról, mik azok a dolgok, amikre különösen oda kell figyelnem a vásárlásnál. (Minden elektronikus kütyüvel felszerelve, de klíma nélkül)
További kérdéseim (mert semmilyen magyar nyelvű szakirodalmat nem találtam hozzá, a márkaszervizektől pedig mindenki óv): milyen szervizperiódusa van az autónak, a különböző folyadékokat (szervókormány, váltó, fék, hűtő stb.) mikor kell cserélni?
Ha esetleg alkatrészre lenne szükségem, kit ajánlasz?
Üdv Tamás!
(2001. 08. 01.)
Mindenre figyelj oda, mert igazán csalóka szerelemre készülsz. Ha tényleg jó állapotú kocsit fogsz ki, kicsit lomha, de megfelelő szervizelés esetén üzembiztos maradhat sokáig.
Az alkatrész forrás nem egyszerű, mert a Wallis Motors árai sem azok. Más források után meg kicsit kutatni kell, és nem mindent lehet egy helyen beszerezni hozzá korrekt áron.
Ha konkrét gondod lesz vele, annak függvényében keress és segítek beszerezni azt, amire vágysz.
A szerviz intervalluma nem igazán tér el a többi kocsiétól. Ha nem kapsz hozzá szerviz könyvet, keress meg, segítek összeírogatni, mit mikor és milyet igényel.
A megszokottnál kicsit kényesebb a kuplung hidraulika rendszere, és a felső munkahengerét kiszerelni igazi artistamutatvány.
Hello Mester
Még sajnos nem rendelkezem Citroen Saxo 1.6 VTS autóval, de ez az álmaim netovábbja. Most néztem ki magamnak egyet: 96-os 98 ezer kilométerrel, és igazából mindenki le akar róla beszélni, mert hogy Citroen és sportautó ráadásul.
Próbáltam mindenhol olvasni róla dolgokat, de senki nem foglalkozik vele, pedig szívesen olvastam volna 1-2 hibaforrást, vagy meglévő tapasztalatokat (a futóműve bírja-e a városi rossz utakat, és a motorja a nagy igénybevételt).
Azt hallottam, hogy a váltója és az elektronika elég gagyi, és a motor is megadja magát elég hamar, vajon hány kilométert lehetne még kergetni normál sportos használat mellett (nem gyilkolva).
Ha lesz némi időd, és volt már dolgod ilyen géppel, kérlek oszd meg velem a tapasztalataidat.
Előre is köszi, Enikő
(2001. 08. 02.)
Figyelj! A Saxo kimondottan sikerült darab a Citroen életében. Lehet, hogy valamit elszámoltak a tervezésnél, mert tapasztalataim szerint megfelelő és hozzáértő szervizelés esetén viszonylag kevés gonddal üzemeltethető 150-180 ezer km-ig is. Ennél komolyabb futásteljesítményű kocsival ebben a típusban még nem volt dolgom.
Az általad kinézett kis méregzsák motorja igazán bírja a strapát. Ha mindenből időben és megfelelő minőséget kap! (olaj, filterek, gyertyák, stb.)
A futóművei kicsit franciásak, tehát a rossz úton kímélni kell, de ez nem jelenti azt, hogy a hátadra vedd!
Az elektronikai bajokat néhány olyan elhanyagolt dolog okozza, mint az akku elöregedésekor tapasztalható időhúzás az akku cseréje körül. (Jelszó: hátha megjavul, töltsük fel!) Vagy a töltés nem rendszeres ellenőrzése. Sajnos ez a kocsi hajlamos a feszszabályzó hibája miatti túltöltésre, ami kinyírja a kényes dolgokat.
Ha találsz olyan szerelőt, aki megfelelően gondozza, és hajlandó vagy a rendszeres karbantartásra áldozni, igazi kedvenced lesz!
Szia Doki!
A családba kb. fél éve került egy négyütemű Trabi. A motorjában elvileg kb. 45 ezer km van, de több - lehet hogy látszólagos - problémát véltem felfedezni:
1. a motorból néha, főleg hideg állapotban erős szelepkopogás hallatszik, ami vagy megszűnik a melegedéssel vagy megmarad. Leszedtem a szelepfedelet, és az egyik hidrotőke mintha vagy 0,5 mm-t benyomható lett volna. Tisztítással javítható-e szerinted, és ha igen, akkor ugye ehhez "csak" a vezérműtengelyt (persze mire odáig eljutok) kell kiszedni, de a hengerfejet nem. Lehet hozzá kapni tömítés készletet vagy csak a komplett tőkét?
2. a váltó bemelegedve elég akadozva működik, hidegen ez kevésbé érezhető. Jöjjön az olajcsere?
3. a hátsó teleszkópon valamikor volt egy alumínium közdarab a gumi és a teleszkóp között, de szétporladt.Lehet ehhez valahogy szerezni, vagy majd a következő teleszkópon ez megtalálható?
4. a karburátoron található a torlóüzemű lekapcsoló, ami nekem kissé furcsa működésű a hagyományos üresjárati szelepekhez képest! Miért nincs rajta rugó vagy ilyesmi, hogyha a feszt elveszem róla, visszaküldje magát alapállásba! Így hogy tudja betölteni szerepét, hiszen csak nyit, de hogy zár?
5. Meg lehet-e oldani ennél a motornál, hogy hamarabb visszavegyen az automata szivató, mert városban bekortyan a 10 liter a rövid 2-3 km-es utak esetén!
Válaszát előre is köszönöm:
Jani
(2001. 08. 03.)
A hidrotőkéket lehet tisztítani, de javítani nem. Ha nem csináltál még ilyet, ne fogj neki, mert a kitisztított tőkék közt nem fogod tudni, melyik a rossz és melyiket teheted vissza.
Az alu közdarab kapható, de kicsit fogsz csavarogni utána.
Az automata szivató állítható, de azt is inkább bízd szakemberre, mert fordítva is durranhat a puska. Minden állítás után össze kell hangolni a fojtószelep kitámasztóval!
Az alapjárati mágnes szelepet, (torló üzemű kapcsolót) ne bántsd, mert így jó ahogy van!
A mágnes hatása egyik irányba működtet, a másikba a torló nyomás (szívóerő).
Ne mindent kísérelj meg otthon "javítani", mert az elrontott dolgokat senki sem szereti rendbe szedni, és mert esetleg komolyabb bajt okozhatsz a megfelelő rutin hiányával.
Azért ez is egy komoly szakma, bár egy része kisebb műszaki érzékkel házilag is elsajátítható, de mindenkinek tudni kell(lene!), hogy hol van az a határ, amit nem kéne átlépni!
Kedves Doki!
Egy Fiat Bravo boldog tulajdonosa vagyok, lassan már négy éve. A főváros úthálózatának állapota sajnos nyomot hagyott az én autóm futóművén is, egy méretes kátyúval való találkozás után ki kellett cserélni a jobb első lengéscsillapítót (azt hiszem a szervizben gólyalábnak hívták). A gondom az, hogy a csere óta is hallok kopogó hangot az autó jobb eleje felől (úgy tűnik, mintha valami lelazult volna). Egyes vélemények szerint a kormányműnél lehet a probléma.
Kérlek, próbálj segíteni, mielőtt ismét súlyos ezreket hagynék valamelyik márkaszervizben!
Őszinte tisztelettel, Simon P.
(2001. 08. 03.)
Mindenképpen inkább az alsó lengőkar gömbfejre, vagy a kormány összekötőre voksolnék inkább. Igaz ez sem olcsó, de mindenképpen kevesebb, mint egy kormánymű. Igaz, hogy a szervizekben nem, de a javító iparban azért még a kormányművet is tudják javítani, felújítani, ha nem teljesen KO.
Biztosan megállapítani, hogy mi is kopog, mindenképpen csak közelebbről megnézve lehet, de a kormányműre ismételten csak utolsó sorban szavaznék!
Tisztelt Dergez Úr!
Korábban (20010803) érkezett önhöz egy kérdés Fiat motorokkal kapcsolatban.
Az Ön válaszát idemásolom, hogy elkerüljem a félreértéseket:
Hát. Alkatrész árak, ellátottság és egyéb tekintetben szerintem a Brava/Bravo 1,4 12V az a motor és típus, ami olcsón és viszonylag üzembiztosan, gazdaságosan üzemben tartható!
Az új ára sem horror. Azért érdemes elgondolkodni a Seat Cordoba Sport Line modellen is, mert igen jó áron adják mostanság! VW minőség!
Ezzel kapcsolatban lenne egy helyreigazításom. Az 1,4-es motort már nem gyártják/forgalmazzák. Helyébe a Punto 2-bol ismert 1,2-es motor került, amely a vezérlés változtatása miatt a Bravo/Brava párosban valamivel erősebb. Hogy mit tud, nem taglalom, biztos vagyok benne, hogy jobban ismeri a motort, mint én.
Tisztelettel, Gobe
PS.: Tetszik a rovat, hasznosnak találom. További sok sikert hozzá!
(2001. 08. 04.)
Kedves Autódoki!
Engedje meg, hogy kissé vitába szálljak az érdeklődő számára adott válaszával. Az 1.4 12V-t mint közismert a 98-as modellév óta nem gyártják.
Nem véletlenül fejezték be a gyártását, hiszen rengeteg reklamáció volt a motor túlzott fogyasztását illetően. Ez egyrészt köszönhető a nem kiforrott hengerenkénti 3 szelepes megoldásnak és a központi befecskendező rendszernek. Ez a motor általában nem fogyaszt kevesebbet, mint a nagyobb 1.6 verzió. Sőt beszéltem több Brava tulajjal, akik 10l körüli átlagfogyasztást mondtak. Én igazából inkább azt mondanám, hogy bármelyik változatot válassza a T. érdeklődő csak az 1.4 12V-t ne. Természetesen ezzel a véleményemmel nem állok egyedül, a Bravo topicban is ez az általános nézet.
Ugyanez még inkább igaz a Marea-ra, melynek önsúlya nagyobb, ezért még nagyobb erőfeszítésre készteti az 1.4 12V-t. A topictársak autóiban a következő hibák fordultak gyakrabban elő: lambdaszonda és ezzel összefüggő alapjárati problémák (melyre egy előző válaszában már kitért), első stabilizátorrúd törése a rögzítőcsavarnál, sebességváltó hibák, üzemanyag-szivattyú zajos működése,
Ezen hibák bármely Bravo/Brava/Marea variánsban előfordulhat.
Üdvözlettel, Granturismo
Fiat Bravo topic
(2001. 08. 03.)
Köszi. Ki-ki a maga véleményét tartja. Az évjárat szerinti kiigazítás jogos! De a fogyasztási gondokkal nem értek egyet, bár vitázni nem vagyok hajlandó. Legalábbis nem itt. Néhány 1.4 12V motorral szerelt kocsit javítgatok, és messze kevesebbet szürcsölnek, mint a jelzett 10l/100 km. Nem a 12V technika kiforratlan, hanem a szerviz technika talán nem elég alapos.
Még egyszer köszi a helyreigazítást.
Üdv Doki!
Tavaly májusban vettem egy új klímás Fiat Bravo 1,6-ost. Tettem ezt többek között azért, mert szeretem az olasz autó "fílinget", és élvezem ennek az autónak a dinamikáját. Meleg májusi nap lévén, nagy örömmel vágtam magam az új járgányba, és nagy erővel kezdtem el nyomatni a klímát, aztán indultam volna. Mivel az előző autóm is ez a fajta volt, vártam, hogy jobb lábam erőteljes mozgatására érzem, hogy az ülés erősen masszírozza a hátamat, de ebben az esetben a hatás elmaradt.
Az első 5 km-en majdnem sírtam, aztán azt gondoltam valami hiba van, de a szerviz látogatást követően már csak ideges voltam. Eltelt a nyár és az autóvezetés állandó részévé vált, hogy amikor gyorsítok, a klíma gomb kikapcsol, negatív turbó, majd amikor már elértem a sebességet, ismét bekapcsol. Ez így megy most is, és nem vagyok boldog, pont azt veszítem így el, amit szeretek ebben az autóban. Tudom, hogy egy 1,6-os motornak nem kis teher a klíma, de több hasonló nagyságrendű autót kipróbálva azt kell mondjam, azért itt valami nem kerek.
Kérdésem tehát: minden klímás Bravo ennyire tetű, ha megy a klíma, vagy csak az én gépemmel van valami prücök? Ha az enyém beteg, mit javasolsz? Csak azt ne mond, hogy márkaszerviz, mert akkor inkább rászokom a lassú haladásra!
Üdv, Szem
(2001. 08. 03.)
Keress meg, mert ezért is ki fogok kapni az olasz istenektől.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.