Fojtódó Ibiza, Galant trafó

2001.11.26. 15:10

A fő probléma a rettenetes zaj gázadáskor, illetve akkor amikor erőt fejt ki a motor. Amikor már lendületből megy, akkor már nem hangos. Azt már kisütöttük, hogy nem a szelepek, mert azok már le lett ellenőrizve, és be lettek állítva.

Helló Doki!
A Vectra 2.0 DTI (1998. novemberi) autóm előtöltése nagyon sok, így a motor (X20DTH) kicsit keményen jár, főleg 1 és 2 ezer közötti fordulaton. A szerelőmmel eljutottunk odáig hogy a vezérlés a helyén van.
A komputeres hibakiolvasás nem hozott eredményt, minden OK, legalábbis a gép szerint. A motoradatok mérése során a diagnosztika program szerint 3,9 fok előtöltés szükséges, ellenben a valóságban 20 fok az előtöltés.
Kérdésem tehát az, hogy a Bosch VP 44 és adagolón hogyan tudjuk az előtöltést állítani?
Köszönettel: sunce
(2001. 10. 24.)

Ha még nem csináltatok ilyet, nem ezen kéne megtanulni, mert több kárt okozhat, mint amennyit spórolsz, ha típus ismerettel rendelkező szakember állítja. DE! Igy sem kéne járni vele, mert a fél motort szétveri a "kicsivel" több előtöltés!


Üdvözlöm!
Azzal a kéréssel fordulok önhöz hogy van 1 Ford Escortom. A váltó (4 sebességes) kb. 60km/h sebességnél morog, majd a morgó hang megszűnik, és csörgő hang hallatszik belőle csak. A jármű hátsókerékhajtású. A kardánkihajtás kézzel érezhetően lóg. Rükverc kapcsolásakor a váltó recsen általában, de nem mindig. Mostanában előfordult, hogy nagyobb bukkanónál kirúgta a 4. sebeséget. Sajnos mikor hozzámkerült, akkor a váltó olajhiányban szenvedett. Tudna-e segiteni alkatrész beszerezés ügyben?
Ford ESCORT 1980 évjáratú 1.3-as benzines, 5 ajtós. Alvázszám: GCAFAC-509330
A váltón található 1 címke, melynek kódja: F2AT EA FOG OD 18G
Köszönettel: Viktor (Budapest)
(2001. 10. 24.)

Keress meg, lapozz vissza a rovatban a számomért, adok néhány telefonszámot és címet!


T. Doki!
Egy automata '86-os benzines Galantról van szó. Rángatások, erőtlenség kapcsán rájöttem, hogy gyújtásgond van. Kiderült, hogy a gyújtótrafónál, a kábel harangja és a trafó fedele között átüt a szikra. Először kicseréltem a trafó és az elosztó közti főkábelt gondolván, hogy a "gumiharang" ment tönkre. Ez nem sokat segített. Ezek után ki lett cserélve a trafó is (bontott darab), de pár perc után ez is átütött. A szerelő látatlanban túlfeszültségre gyanakszik.
Szerintem lehet rossz a régi-új trafó, de az is előfordulhat, hogy egyszerre kellett volna kábelt és trafót cserélni, így elkerülhető, hogy az egyik hibája miatt átüssön és lyukakat csináljon a másikon.
Amennyiben lehet így látatlanban, kérlek segíts!
Előre is köszi!
Üdv, FaBRiK
(2001. 10. 24.)

Mitől lenne túlfeszültség, hiszen a gyújtó feszültséget a trafó indukálja és az majdnem minden megszakító nélküli rendszernél egyforma! A japcsi trafóknál ez a bakelit szigetelés elöregedésének a jele. Ahogy öregszik a bakelit, a felülete vezetővé válik. (A nagyfesz esetében ez fokozottan érzékelhető.)
Ezen a típuson általában a Diamant típusú trafókat használják, ami még a japánok közt is elég gyengécske minőség.
És tényleg szerencsés lenne a trafóval együtt cserélni a kábelt is! Talán megérné a beruházás egy új trafóra, néhány évre le van a gond.


T.Doki!
Van egy 1990-es Seat Ibizám, 903-as benzines . A nyűgöm az, hogy
rettenetesen ordít gázadáskor. Már lecseréltük a kipufogót, de nem az volt a hiba. Most a kuplung kinyomó csapágyat kell kicserélni mert ha kinyomom a kuplungot, akkor kb. az útja feléig olyan hangot ad, mintha rágna a csapágy (elég erősen). A fő probléma nem is ez, hanem a rettenetes zaj gázadáskor, illetve akkor amikor erőt fejt ki a motor. Amikor már lendületből megy, akkor már nem hangos. Azt már kisütöttük, hogy nem a szelepek, mert azok már le lett ellenőrizve, és be lettek állítva. A kuplung kinyomó csapágy hibája okozhat ilyen problémákat? Úgy értem okozhatja azt, hogy erőlködik a motor? Vagy teljesen máshol kell keresnem a hibát? Remélem tudsz valami ötletet adni, mert már lassan nem merek járni a járgánnyal (pedig imádom), és nincs keret egy motor generálra.
Üdvözlettel, Jocó
(2001. 10. 24.)

A kinyomó csapágy csak a kuplung pedál kinyomásakor forog, egyéb időkben meg csak van magának, és nem csinál semmit. Tehát ez a lehető legrosszabb tipp, hogy mi foghatja meg a motort? Persze ha kinyomott kuplungnál visít, cserélni kell. Szerintem nem fogja le azt a motort semmi sem. Vagy beállítási hiba okozza a szegényes teljesítményt, ezzel párhuzamosan az erősen lenyomott gázpedál miatti szívászaj még erősebb, mert nem tud a motor intenzíven felpörögni.
Az igazság az, hogy egy szerelőnek nem találgatni kéne és kipufogót, meg minden francot cserélni, hanem illene megállapítani a hibát és javítani a megfelelő módon!


Szia Doki!
A brazil Escort generátorral kapcsolatban (is) igazad volt. Közben elvittem egy autóvillamossági szerelőhöz, az megcsinálta, hazavittem, utána ugyanúgy kontakthibás maradt, mint előtte. Újra kiszedtem a feszszabályzót, és kiderült, hogy a földelés a kontakthibás (a fesszabályzó háza és a generátor háza között).
Köszönöm a segítséget! Üdv: TZ
(2001. 10. 24.)

Szívesen. Jó hogy írtál visszajelzést, így nekem is öröm, hogy tudtam segíteni. De az kicsit gáz, hogy a villanykergető után is neked kellett javítani, nem?


Kedves Autódoktor!
Egy Peugeot 206-osról van szó (1,4 presence) Az autót 2000. áprilisban vettűk, egészen 2000. októberig nem volt vele komoly gond, viszont utána előjött benne egy idegesítő hiba, amit még most, 1 évvel később sem tud a szerviz, hogy miért van.
A hibajelenseg a következő:
Hidegben (10 foknál hidegebben) inditas utan kormánymozdulatra lefullad a motor! Második indítás után minden tökéletes.
Valószínűleg a hiba 2000. április óta fennállt, csak ugye akkor nem nagyon van hideg, így nem jött elő.
Ha kb. 10-20 fok között van a hőmérséklet, akkor nem fullad le a motor, csak érezhetően gyenge, ezért ilyenkor le szoktam állítani, majd újraindítom, ekkor már minden jó.
Egyedül kánikulában nem kell 2x indítanom, hogy egyszer beinduljon.
A szervizben havonta töltenek fel a computerébe frissítéseket, ezen kívül kicseréltek már az egész computert, valami alapjárat léptető motort, meg a szervóból is kicseréltek valami kütyüt. Egyik se segített.
A minap találtam egy cikket a neten, ami nem pontosan ez, de valami hasonló hibáról ir, de nem volt túl biztato, ugyanis a lényeg az, hogy meg a gyárban se tudják mi a hiba. Itt van: http://peroweb.infornax.hu/chris/206.htm
Mi a véleményed?
Van valami ötleted hogy mi lehet a gond?
Előre is köszönöm segítséged
Perger Balazs
(2001. 10. 25.)

Mindenképpen a motor gyenge alapjárati teljesítménye okozza a leállást a kormány elforgatásakor, mert ilyenkor a szervo szivattyú hirtelen teljesítményt vesz fel, (nem is keveset!) amit a frissen indított és még hidegindító max. üzem alatt működő motor már nem visel el, ezért lefullad.
Sajnos tényleg nem sok mindent lehet tenni vele azon túl, hogy hidegen indítva néhány percig melegíteni kell a motort. (Vagy csak egyenesem menni vele, a szerk.)
Ennél többet jelen pillanatban a gyár sem tud tenni vele, hiába frissítik a programozását a computernek. A szervo kormányos motorokhoz egy kicsit át kellett volna tervezni az alapjárat szabályzó rendszert, talán.
A belinkelt szöveghez: nem igen beszélek angolul, legközelebb fordítsd le oroszra, németre, vagy magyarra! Ez utóbbit anyanyelvi szinten vágom.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.