Toyota Carina E olajfogyás

2001.12.03. 22:37

A motorról csak jót hallottam, mégis 5 ezer km-ként kb. egy litert fogyaszt szintetikus és félszintetikus olajból is.

Tisztelt Doki!
Két éve vettem egy 1994 évjáratú 1,6 -os Toyota Carina E típusú gépkocsit. A motorról csak jót hallottam, de az olajfogyasztását nem igazán tudom értékelni, hiszen 5 ezer km-ként kb. egy litert fogyaszt szintetikus és félszintetikus olajból is. A kocsit zömében városi forgalomban használom. Szeretném tudni, hogy ennek mi lehet az oka, és mi a javaslatod, ugyanis a szervizekbe össze-vissza beszélnek. Egyébként a kocsi jól húz, csendes, és a fogyasztása is a gyári érték körül van.
Válaszod előre is köszönve, Apró László
(2001. 11. 13.)

Nem igazán jellemző erre a modellre az olaj fogyasztás. Ezért nem ártana ellenőrizni, nem szivárog-e valahol a motorból? Ha nem, egy komolyabb állapotfelmérésnek kellene tisztázni, miért is fogyaszt ennyi olajat, hiszen városi üzemben mindig a töredéke az országútinak az olaj fogyása! A leginkább azt tudom elképzelni, hogy jóval több km-t futott a kocsi, mint ahogy azt az eladáskor jelezték és a km-számláló mutatja (bár emlékeztetnék, ezt a lényeges adatot nem közölted!) Tapasztalataim szerint kb. 180-200 ezer km körül lehet a kocsiban normál használat esetén, vagy ha kevesebb, akkor "nehéz előélete" lehetett.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.