Rázkódó 1.8-as Passat motor
A jelenség a hideg motor rázásánál erősebb, tehát ha meleg a motor, alapjáraton és annak közelében (kb. 2000) jól érezhetően ráz.
Nekem van egy 1986-os évjáratú 1800 cm3-es (benzines) VW Passatom. Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy az autó alacsony fordulatszámon ráz. Ez a hideg motor rázásánál erősebb, tehát ha meleg a motor, alapjáraton és annak közelében (kb. 2000) jól érezhetően ráz.
Azt tapasztaltam, hogy amikor levettem az elosztófedelet, a csúcsai és a rotor érintkezője be volt égve.
A motor fogyaszása nem nőtt, a gyertyák szép barna színűek. Az autó igazán városban van használva. Mi okozhatja a problémát?
Köszönettel: Gyulai Tamás
(2001. 11. 13.)
Hogy mi is a rázás oka, ahhoz egy kicsit rövid ez a leírás.
Azért tippelek. Ha a motor egyenletlen járására érted, azt okozhatja valamelyik vákuumcső repedése, a porlasztó gumitalpának elöregedése, repedezettsége, (mindkét hiba esetén fals levegőt szív a motor!)
Illetve porlasztóban összegyűlt szennyeződés, részleges alapjárati dugulás, vagy túl elvszegényített alapjárati keverék (alacsony CO-érték).
Azért nem árt átnézni a gyújtás beállítását és a szekunder gyújtási kör alkatrészeit sem (gyertyák, kábelek, fedél, rotor). A fedél szegmenseinek égése nem igazán lehet ok, de azért meg lehet tisztítani. A karburátort csak olyan szedje szét, aki azért látott már ilyet! A vakuumcsöveket magad is ellenőrizheted, és ha alapjáraton járó motornál kicsit megmozgatod a porlasztót, a talp szakadásának biztos jele, hogy a mozgatással szinkronban változik a motor járása is!
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.