Első fékbetétek felemás kopása

2001.12.16. 20:40

Észrevettem, hogy mindkét első féknél a belső oldali fékbetétek kopottabbak, mint a külsők.

Kedves Doki!
Csatlakozva sok előttem szólóhoz, én is szeretnék gratulálni rovatodhoz, melynek rendszeres olvasója vagyok.
Jómagam egy 1996-os évjáratú Peugeot 306 XN 1.4 típusú járgányt vezetek, (motorszám 10FS7Cxxxxxxx) amivel eddig semmi problémám nem volt (persze lekopogom). A mostani szokásos szerviznél (olajcsere, fékolaj, váltóolaj stb.) észrevettem, hogy mindkét első féknél a belső oldali fékbetétek kopottabbak, mint a külsők. A betéteket pont a korábbi olajcsere alkalmával (10 ezer km-rel ezelőtt) cserélte a szerelő. A furcsa az, hogy a jelenség teljesen szimmetrikus, és a fékekkel egyébként semmi probléma sincs, jól fognak. Mi lehet ennek az oka?
Előre is kösz a segítséget,
Gábor
(2001. 11. 19.)

A hiba inkább konstrukciós tünet. Az oka az, hogy a féktuskónak csak az egyik oldalát nyomja a dugattyú, és a betétek egyenletes kopását, illetve a tárcsa tehermentesítését a féktuskó alatti úszónyereg csúszkája biztosítja. Ezt az oldalankénti két-két csúszkát időnként, (minimum a betétek cseréjekor) ki kell tisztítani és kenni. Akkor minimális a kopási különbség.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.