Beteges régi dízel Corsa
Amióta ily' hideg reggelek vannak, hideg indításkor egy henger nem akar magához térni néhány percig. Köhög és füstöl a kicsi. Bár ha egy kicsit felpörgetem ripsz-ropsz magához tér.
Egy 12 éves, 240 ezret futott 1.5D Corsám van. Amióta ily' hideg reggelek vannak, hideg indításkor egy henger nem akar magához térni néhány percig. Köhög és füstöl a kicsi. Bár ha egy kicsit felpörgetem ripsz-ropsz magához tér. Kérlek, javasolj valamit!
Várom néhány észrevételedet a típus karbantartásával kapcsolatban.
Köszi: Andris
(2001. 11. 05.)
Egy alapvető motor mérést, hibakeresést nem ártana elvégezni a kocsin. Ez pedig abból áll, hogy a hideg motorból ki kell szerelni a négy porlasztó csúcsot, ellenőrizni nyitó nyomásukat és szórási képüket. Bár ez nem permanens tényező a hideg start szempontjából, de könnyíti és a füstölést csökkenti, vele jobb égést, csendesebb üzemet biztosít. A kiszerelt csúcsok helyén jól láthatóak az izzító gyertyák és ellenőrizhető működésük is. Ha egy nem, vagy nem megfelelően izzít, ki kell cserélni! Ha nagyon régiek, érdemes egy hibás esetén mind a négyet cserélni, de nem olaszra, az Opel általában a Bosch, vagy a Beru gyártmánnyal üzemel megbízhatóan! Ezután érdemes megmérni a motor veszteségét is, bár ez kicsit körülményesebb, és kevesebb szerviz rendelkezik hozzá műszerrel, de megbízhatóbb eredménnyel állapítja meg a motor paramétereit, mint a kompresszió mérés. Arról is ad tájékoztatást, hogy a kopott henger, vagy hengerek esetén melyik szelep felé, vagy esetleg a dugattyú mellett fúj el a motor sűrítéskor és robbanáskor. A te esetedben egyébként egy egyszerű izzítógyertya hibára gyanakszom leginkább, de ekkora futási teljesítmény esetén már nem árt tiszta képet kapni, mi is várható a motortól a továbbiakban?
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.