Alapjárati állítómotor gondok
Mikor leértünk az autópályáról és a "nyugis" városi forgalomban jöttünk, akkor vettem észre, hogy az alapjárat (ami eddig jó volt) ingadozik (kb. 500 és 1000 között).
Bár nem nagyon értek az autókhoz (csak nagyon szeretem őket) , rendszeresen olvasom tanácsaidat a neten. Mostanában azért is, mert néhány hónapja vettem egy BMW 318i Touring (1992, M40-es motor) autót. Megbízható, nemet kocsit kerestem, remélem meg is találtam.
A baj most az, hogy tartósan külföldön vagyok (kutató ösztöndíj, Pisa). Ide is a BMW-vel jöttem. Remekül ment, kétszer álltam meg, semmi baja nem volt, tudta a 120-160-at végig, ahogy illik neki. Mikor leértünk az autópályáról és a "nyugis" (Olaszországban nem ismerik ezt a szót) városi forgalomban jöttünk, akkor vettem észre, hogy az alapjárat (ami eddig jó volt) ingadozik (kb. 500 és 1000 között). De az autó szépen ment. Leállítottam a szállásomhoz megérkezve, majd egy fél óra után újraindítottam és akkor nem volt semmi baja. Mi ez? - kérdezem ijedten, mert nekem ezzel meg vissza is kell mennem decemberben Magyarországra. Ugye jól gondolom, hogy egy hiba nem múlik el csak úgy?
További jó munkát kívánva, segítségedet előre is nagyon köszönöm: Zoli
(2001. 11. 04.)
Majd ha hazajössz, ki kell tisztítani az alapjárat szabályzó motort. Talán ennyivel és egy-két kisebb beállítással meg is úszod a dolgot. Nem kell félned, nem fog otthagyni a kocsi! A motor olaj szintjét azért időnként ellenőrizd, mert ezek a motorok országúti tempónál kisebb mennyiségű olajat fogyaszthatnak. Sajnos a gyári norma szerint is!
Szia Doki!
Szüleimet 3 éve rávettem, hogy öregségükre vegyenek egy Daewoo Lanos 1,6 SX-et. Azóta csak a bosszúság van az autóval. Az első keréktárcsákat már egyszer kicserélték gariban, mert hullámosak lettek. A fűtőradiátor még mindig lukas. De a legnagyobb probléma a fogyasztás, ami érdekes módon nem minden Lanos kísérőjelensége (nekünk 14 liter/100 km városban). Országúton beáll a 6l-re.Ezekhez jön még a reggeli többszöri indítás és a fordulatszám ingadozás v. hullámzás.
Legyél kedves tanácsot adni mit csináljunk az autóval?
Köszi, Udó
(2001. 11. 04.)
Hát. Mindenképpen keresni kell egy olyan szervizt, ahol értenek is hozzá.
A fűtő radiátor cseréje nem tartozik a különösebben nehéz technikai feladatok közé, bár elég időigényes. A városi fogyasztás nem egyszerűen sok. De megfelelő motor beállítással és az alapjárati motor tisztításával, illetve annak cseréjével, ezzel párhuzamosan még néhány kisebb javítás és beállítás elvégzésével megnyugtató módon rendezhető a probléma. A Daewoo modellekkel az a probléma, hogy annak idején minden kereskedő csak a jó haszonnal értékesíthető árut akarta forgalmazni (ez maga a kocsi) még akkor is, mikor világossá vált az alkatrész beszerzés és a javítás illetve szervizelés szinte teljes hiánya. Ennek megfelelően hiányoznak a típushoz megfelelően képzett szakemberek is, tehát szinte önképző szakköri szintű a javítás lehetősége. Sajnos ezt a márkaszervizek is bebizonyították szép számú esetben. (Tisztelet a becsületes, ám kevés kivételnek!)
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.