Recsegő Peugeot váltó

2001.12.30. 13:20

Tempósabb gyorsításnál (motor kihúzatva 5500-6000-ig) 2-ból 3-ba váltásnál, ha a fordulatszám nem esik ~4000 alá, akkor recseg a váltó.

Kedves Doki,
Eloszor is elnezest az ekezetek hianyaert, de Finnorszagbol irom levelem.
Szóval a problémás autó: Peugeot 206 XT, 1.6-os 8-szelepes, 1,5 éves, 38 ezer km.
A hiba: tempósabb gyorsításnál (motor kihúzatva 5500-6000-ig) 2-ból 3-ba váltásnál, ha a fordulatszám nem esik ~4000 alá, akkor recseg a váltó. Sehol máshol nem jön elő a probléma, csak e két fokozat között és csak fölfelé váltáskor. Jövő héten megy az autó 40 ezres szervizbe. Szóljak, hogy vizsgálják ki az ügyet, vagy ez egy adottság, típushiba, etc.?
Előre is köszönöm,
Zoltán
(2001. 11. 07.)

Nem típushiba. Vagy a váltóban kevés az olaj, vagy a váltó rudazatot kell megkenni, beállítani. Ha szinkrongyűrű hiba lenne, visszaváltáskor sokkal erősebben jelentkezne a reccsenés!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.