Beesik a kuplung pedál
Tisztelt Autódoki!
2006-os Vectrámon minden lett cserélve: szíjak, tárcsák, feszítő stb. Az új lapos szíj hidegen kb. 5-10 percig nyikorog, a régivel ilyen probléma nem volt. Reggeli hidegindításnál sokszor nem indul, fémes hang jön ki a motorból, és bent marad a kuplung pedál. Úgy kell visszaemelni. Vagy ne nyomjam ki a kuplungot indításkor?
90 000 km van a motorban, mikor kell a következő nagyszervizt megejteni? Már nem akarom szervizkönyvezni az autót.
Előre is köszönöm a válaszát!
Kedves Érdeklődő!
A hosszbordás szíj feszítője itt automatikus, tehát nem szabadna lazának lennie. A nyikorgás mindenképpen csúszásra utal. Ha gyorsan elmúlik az indítás után, akár maradhat is így. Ha a hang zavarja, szappannal kenje meg a szíj belső felét. Ez összegyűjti a szíjtárcsákra feltapadt gumiport, amely a régi szíjból ott maradt, és valószínűleg megszűnik a nyikorgás.
A kuplung itt hidraulikus. Ha a folyadék nem fogy, de a pedál bent marad, valószínűleg a kuplung főhengerével, esetleg a munkahengerével lehet probléma. Feltétlen orvosolandó, mert igen balesetveszélyes.
Üdvözlettel:
Autódoktor
A hosszbordás szíj feszítője itt automatikus, tehát nem szabadna lazának lennie. A nyikorgás mindenképpen csúszásra utal. Ha gyorsan elmúlik az indítás után, akár maradhat is így. Ha a hang zavarja, szappannal kenje meg a szíj belső felét. Ez összegyűjti a szíjtárcsákra feltapadt gumiport, amely a régi szíjból ott maradt, és valószínűleg megszűnik a nyikorgás.
A kuplung itt hidraulikus. Ha a folyadék nem fogy, de a pedál bent marad, valószínűleg a kuplung főhengerével, esetleg a munkahengerével lehet probléma. Feltétlen orvosolandó, mert igen balesetveszélyes.
Üdvözlettel:
Autódoktor