Kiriasztom, beriasztom – nem jó...
Kedves Autódoki!
Rover 400 (Honda motoros) autómmal immobiliser problémám van: esetenként nem engedi az indítást. Ilyenkor a távirányítóval beriasztom és kiriasztom, utána meg engedi. Létezik olyan hogy érzékeli, ha lemerült az elem a távirányítóban?
De sajnos van még egy ilyen autóm, de az csak Rover motoros, és ennek is ugyanolyan baja van, de ahhoz meg nincs távirányító. Néztem a műszaki rajzot is de ott se találtam semmi eredményre valót. És ami a pláne, hogy van minden autóhoz valamilyen mesterkód ami az immobilisert kapcsolja ki, de azok sincsenek meg.
Köszönettel: Érdeklődő
Kedves Érdeklődő !
Azt hiszem, keverednek kissé a fogalmak:
- gyári immoboliser: a kulcsba épített transzponder deaktiválja, elem
nem szükséges a működéséhez, és nem létezik hozzá mesterkód, semmilyen formában. Ha nem működik, majdnem biztosan típusspecifikus műszer kell, hozzá, mert szinte minden alkatrész cseréjénél újra egymáshoz kell tanítani a rendszer elemeit.
- utólag beszerelt immobiliser: csendes indításgátló, semmi köze az autó
riasztójához. Ritkán működik távirányítóval, gyakrabban transzponderrel,
vagy egy aljzathoz érinthető kódolt kulccsal. Mesterkulcs létezik, de
ritka az olyan meghibásodás, ahol a normál kulccsal nem indul az autó,
mesterkulccsal viszont igen. Általában ezek sem elemmel működnek.
- riasztó, indításgátlással: elsődlegesen riasztóberendezés, javarészt
távirányítóval, és csupán mellékesen tartalmaznak 1-3 áramkört, amellyel tiltható a motor működése. Ezeknél a távirányító rendszerint elemről működik.
Azt kellene tudnunk, a fenti háromból melyik van az ön autójában.
Természetesen lehet akár egyszerre mindhárom is, ám ez esetben a
hibalehetőségek rögtön megháromszorozódtak.
Az első esetben házilag valószínűleg nem fogja tudni megoldani a
problémát, irány egy szakszerviz. A második és harmadik esetben
valószínűleg egyszerűen a régóta az autóban lévő, jellemzően
alulméretezett (vagy szimplán szakszerűtlenül szerelt) berendezések
reléi égnek be, vagy ragadnak meg valamelyik állásban. Ilyenkor a
bonyolultabb megoldás a relék cseréje, egyszerűbb (bár nem sokkal) az
indításgátló és/vagy riasztó kiszerelése, cseréje.
Tisztelettel:
Autódoktor
Azt hiszem, keverednek kissé a fogalmak:
- gyári immoboliser: a kulcsba épített transzponder deaktiválja, elem
nem szükséges a működéséhez, és nem létezik hozzá mesterkód, semmilyen formában. Ha nem működik, majdnem biztosan típusspecifikus műszer kell, hozzá, mert szinte minden alkatrész cseréjénél újra egymáshoz kell tanítani a rendszer elemeit.
- utólag beszerelt immobiliser: csendes indításgátló, semmi köze az autó
riasztójához. Ritkán működik távirányítóval, gyakrabban transzponderrel,
vagy egy aljzathoz érinthető kódolt kulccsal. Mesterkulcs létezik, de
ritka az olyan meghibásodás, ahol a normál kulccsal nem indul az autó,
mesterkulccsal viszont igen. Általában ezek sem elemmel működnek.
- riasztó, indításgátlással: elsődlegesen riasztóberendezés, javarészt
távirányítóval, és csupán mellékesen tartalmaznak 1-3 áramkört, amellyel tiltható a motor működése. Ezeknél a távirányító rendszerint elemről működik.
Azt kellene tudnunk, a fenti háromból melyik van az ön autójában.
Természetesen lehet akár egyszerre mindhárom is, ám ez esetben a
hibalehetőségek rögtön megháromszorozódtak.
Az első esetben házilag valószínűleg nem fogja tudni megoldani a
problémát, irány egy szakszerviz. A második és harmadik esetben
valószínűleg egyszerűen a régóta az autóban lévő, jellemzően
alulméretezett (vagy szimplán szakszerűtlenül szerelt) berendezések
reléi égnek be, vagy ragadnak meg valamelyik állásban. Ilyenkor a
bonyolultabb megoldás a relék cseréje, egyszerűbb (bár nem sokkal) az
indításgátló és/vagy riasztó kiszerelése, cseréje.
Tisztelettel:
Autódoktor