Swift féltengelycsukló
Kedves Autódoki!
94-es, 1.3-as Suzukim van, balkanyarban a jobboldali féltengely felől kopogást hallok. A belső csukló gumiharangja kiszakadt. Lehet-e külön csuklókat, külsőt és belsőt cserélni, vagy csak komplett jobb féltengely a megoldás?
Úgy tudom, több típus létezik.
Köszi
94-es, 1.3-as Suzukim van, balkanyarban a jobboldali féltengely felől kopogást hallok. A belső csukló gumiharangja kiszakadt. Lehet-e külön csuklókat, külsőt és belsőt cserélni, vagy csak komplett jobb féltengely a megoldás?
Úgy tudom, több típus létezik.
Köszi
Kedves Érdeklődő!
A régebbi Swiftben, ha jól emlékszem, összesen hétféle külső féltengelycsukló létezik. A beazonosítást igen nehezíti, hogy a gyári katalógusban a legtöbb esetben csak komplett féltengelyt jegyeznek, külön csuklót talán csak egyfélét. Magyarországi gyártásban azonban jellemzően csak háromféle létezik, ebből egy ABS-es, kettő pedig nagy valószínűséggel belőhető az autó évjárata szerint.
A köznyelvben "zégeresnek" nevezett csukló olyan 1996-ig készült, utána pedig a "leütős" (belső zégeres, nem hozzáférhető, ezért csak leütni lehet) csuklóval szerelték az autókat. Az önében a külső valószínűleg zégeres lesz, teljes biztonsággal azonban csak a szétszedésnél derül ki.
A belső csukló (pontosabban csak a csillag) is cserélhető utólag, bár a gyári eredeti ára ötszámjegyű. Létezik hozzá eredeti "noname", azaz fehér dobozos, márkátlan belső csillag is, a tapasztalatok szerint nem is olyan borzalmas minőségben. Ennek ára üzlettől függő, de 10 000 forint alatt van.
Üdvözlettel:
Autódoktor
A régebbi Swiftben, ha jól emlékszem, összesen hétféle külső féltengelycsukló létezik. A beazonosítást igen nehezíti, hogy a gyári katalógusban a legtöbb esetben csak komplett féltengelyt jegyeznek, külön csuklót talán csak egyfélét. Magyarországi gyártásban azonban jellemzően csak háromféle létezik, ebből egy ABS-es, kettő pedig nagy valószínűséggel belőhető az autó évjárata szerint.
A köznyelvben "zégeresnek" nevezett csukló olyan 1996-ig készült, utána pedig a "leütős" (belső zégeres, nem hozzáférhető, ezért csak leütni lehet) csuklóval szerelték az autókat. Az önében a külső valószínűleg zégeres lesz, teljes biztonsággal azonban csak a szétszedésnél derül ki.
A belső csukló (pontosabban csak a csillag) is cserélhető utólag, bár a gyári eredeti ára ötszámjegyű. Létezik hozzá eredeti "noname", azaz fehér dobozos, márkátlan belső csillag is, a tapasztalatok szerint nem is olyan borzalmas minőségben. Ennek ára üzlettől függő, de 10 000 forint alatt van.
Üdvözlettel:
Autódoktor