Nem zár az ablak
Tisztelt Autódoki!
Körülbelül egy éve vásároltam egy 1992-es, 2000ccm-es, 16 szelepes Opel Calibrát.
A kocsiba riasztó van szerelve, bár eléggé igénytelen és trehány módon. Mindenhol kábelek lógnak, néha a pedálokhoz is beakad... Régen, amikor megvásároltam az autót, hazahoztam, és egy gombnyomásra bezárt a központi zár, és felhúzta az ablakokat. Kb. 3-4 hónapra rá már az ablakokat sem húzta fel. Nem régóta olyan hibája is van, hogy az elektromos ablak csak akkor mozdítható, ha a jobb ajtó nyitva van.
Nem nagy hiba, bár eléggé idegesítő, hogy meg kell állnom hogy fel- vagy lehúzzam az ablakokat. Nézegette már rengeteg szerelő, de senki sem jutott semmire.
Mi lehet a baj oka? Hol kezdjem el keresni a hibát?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv.: Dávid
Körülbelül egy éve vásároltam egy 1992-es, 2000ccm-es, 16 szelepes Opel Calibrát.
A kocsiba riasztó van szerelve, bár eléggé igénytelen és trehány módon. Mindenhol kábelek lógnak, néha a pedálokhoz is beakad... Régen, amikor megvásároltam az autót, hazahoztam, és egy gombnyomásra bezárt a központi zár, és felhúzta az ablakokat. Kb. 3-4 hónapra rá már az ablakokat sem húzta fel. Nem régóta olyan hibája is van, hogy az elektromos ablak csak akkor mozdítható, ha a jobb ajtó nyitva van.
Nem nagy hiba, bár eléggé idegesítő, hogy meg kell állnom hogy fel- vagy lehúzzam az ablakokat. Nézegette már rengeteg szerelő, de senki sem jutott semmire.
Mi lehet a baj oka? Hol kezdjem el keresni a hibát?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv.: Dávid
Kedves Dávid!
A központi zár és az elektromos ablakemelő motorjának kábelei az ajtóoszlop és az ajtó között általában egy flexibilis gumicsőben haladnak. Ez elméletileg bírja a hajtogatást, ami az ajtó nyitásával-zárásával jár, ám hosszú évek alatt a kábelek azért eltörhetnek. Különösen igaz ez olyankor, ha utólagos beépítésű berendezések kerülnek az autóba. Ilyenkor nem szokás túl nagy gondot fordítani a kábelek korrekt áthúzására, hiszen az általában egy éves jótállási időt összegubancolva is bírják.
Később azonban a hajtogatástól a kábel eltörik, a szigetelés azonban sokszor egészben marad, így a kábelátvezető mozgatásakor a két kábelvég bizonyos helyzetekben összeér, és ismét működik.
Javaslom tehát, hogy az ajtó és az oszlop közötti átvezető csőben futó kábeleket vizsgálják át, és szükség szerint forrasztással javítsák.
Fontos azonban, hogy a forrasztási pont semmiképpen se essen az ajtóátvezetőbe. Ez ugyanis lényegesen kevésbé lesz rugalmasabb, mint az eredeti kábel, tehát még hamarabb törik. Ezért a két kábelvég közé egy azonos átmérőjű kábeldarabot kell beforrasztani, és a két forrasztási pontot be kell tolni az ajtóba, illetve az oszlopba. A felesleges "hurkot" természetesen rögzíteni kell, különösen az ajtóban lévőt, hiszen a fel-le járó ablak gyorsan megcibálja a szabadon mozgó kábeleket.
Emellett feltétlen keressen egy korrekt autóvillamossági szerelőt, aki a kábelezésben rendet tesz, a pedálokra zuhanó extra beltartalom ugyanis meglehetősen balesetveszélyes.
Üdvözlettel:
Autódoktor