Ér valamit a ködlámpa?
Kedves Autódoki!
Ködlámpa vásárlás előtt állok. Winkler Robi mondta valamelyik nap egy rádióban, hogy nem sok mit ér. Ezzel nem teljesen értenék egyet, Ön mit gondol?
Kérdezném, hogy: jobb-e a gyári ködlámpa a boltban kaphatóaknál, valamint mit célszerű nézni, ha boltban vásárolunk pl: teljesítménye, gyártmánya, ízzó típusa, stb...
Érdekelne még, hogy mennyire macerás a beszerelése egy mai korszerű autóba egy halandó ember számára.
Segítségét köszönöm!
Üdv.: Bálint
Ködlámpa vásárlás előtt állok. Winkler Robi mondta valamelyik nap egy rádióban, hogy nem sok mit ér. Ezzel nem teljesen értenék egyet, Ön mit gondol?
Kérdezném, hogy: jobb-e a gyári ködlámpa a boltban kaphatóaknál, valamint mit célszerű nézni, ha boltban vásárolunk pl: teljesítménye, gyártmánya, ízzó típusa, stb...
Érdekelne még, hogy mennyire macerás a beszerelése egy mai korszerű autóba egy halandó ember számára.
Segítségét köszönöm!
Üdv.: Bálint
Kedves Bálint!
Én is hallottam "Winklerkarottát", és nagyjából egyet is értünk. A ködlámpa lényege az volna, hogy a föld feletti néhányszor tíz centiméteres sávban világítson, ahol nincs köd. Itt a lámpák fénye nem tükröződik vissza, így nem a tejfelszerű függönyt látjuk magunk előtt.
Ehhez azonban két feltételnek teljesülnie kell:
- A ködlámpának ebben az alacsony tartományban kell lennie
- Egyenes vonalban kell kibocsátania a fénykévét, de legalábbis felfelé nem térhet el a vízszintestől
Jelenleg a gyári beépítésű ködlámpák elenyésző hányadánál teljesülnek ezek a feltételek. Különösen alkalmatlannak mondhatóak a tompított fényszóróval egy házba épített ködlámpák, ezek egyszerűen túl magasan vannak ahhoz, hogy feladatukat ellássák.
A boltban kapható ködlámpák egy szempontból feltétlen jobbak: a palettából ki tudja válogatni azokat, amelyek felszerelve teljesítik majd a fentieket. Az viszont tény, hogy kevésbé esztétikusak, nehéz nekik megfelelő helyet találni.
Emellett nem egyszerű az elektromos bekötés sem. Egy mai autóban már a kábelek megfelelő elvezetése is komoly bontást igényel, amely komolyan zavarba hozhatja a barkácsolót, ha nincs rutinja ilyesmiben. A CAN-BUS rendszerű autók elektromos rendszeréhez hozzányúlni pedig semmiképpen sem javasolt.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Én is hallottam "Winklerkarottát", és nagyjából egyet is értünk. A ködlámpa lényege az volna, hogy a föld feletti néhányszor tíz centiméteres sávban világítson, ahol nincs köd. Itt a lámpák fénye nem tükröződik vissza, így nem a tejfelszerű függönyt látjuk magunk előtt.
Ehhez azonban két feltételnek teljesülnie kell:
- A ködlámpának ebben az alacsony tartományban kell lennie
- Egyenes vonalban kell kibocsátania a fénykévét, de legalábbis felfelé nem térhet el a vízszintestől
Jelenleg a gyári beépítésű ködlámpák elenyésző hányadánál teljesülnek ezek a feltételek. Különösen alkalmatlannak mondhatóak a tompított fényszóróval egy házba épített ködlámpák, ezek egyszerűen túl magasan vannak ahhoz, hogy feladatukat ellássák.
A boltban kapható ködlámpák egy szempontból feltétlen jobbak: a palettából ki tudja válogatni azokat, amelyek felszerelve teljesítik majd a fentieket. Az viszont tény, hogy kevésbé esztétikusak, nehéz nekik megfelelő helyet találni.
Emellett nem egyszerű az elektromos bekötés sem. Egy mai autóban már a kábelek megfelelő elvezetése is komoly bontást igényel, amely komolyan zavarba hozhatja a barkácsolót, ha nincs rutinja ilyesmiben. A CAN-BUS rendszerű autók elektromos rendszeréhez hozzányúlni pedig semmiképpen sem javasolt.
Üdvözlettel:
Autódoktor