Lehet, hogy hamarabb kopik a féktárcsa, mint a betét?

2010.04.28. 15:22 Módosítva: 2010.04.28. 15:23

Üdvözlöm!

A kérdésem az lenne, létezik-e, hogy 40 ezer km után fényesre fékeztem az első féktárcsát és attól van súrlódó hangja a féknek, de a fékbetéten még maradt bőven ferodo?

Valamint, hogy 40 ezer km után egyszerre kell-e cserélni az első, ill. a hátsó fékbetétet?

Előre is köszönöm!

Kedves Érdeklődő!

Bizony, elképzelhető. Sőt, az is előfordulhat, hogy ez egyszerű vezetéstechnikai hiba. A megégett fékbetét felülete ugyanis gyakran annyira megkeményedik, hogy a tárcsát komolyan enni kezdi. Eközben a betét felülete alig vagy legalábbis jóval lassabban kopik.

Az első és hátsó betéteket nem kell feltétlenül egyszerre cserélni, normális esetben a hátsó jóval tovább bírja, a legvékonyabbak is az elsők kétszeresét szokták futni. A fenti jelenség azonban hátul is okozhat komoly kopást, tehát mindenképpen ellenőrizzék a hátsó betétet és a tárcsát is!

Üdvözlettel:
Autódoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.