Három kérdés egy öreg Skodáról
Skoda 120l, 1985
1. kérdés: a motor üzemel, sebességbe rakás után nem indul az autó/egyik sebességi fokozatban sem indul a kocsi. Mi lehet a hiba?
2. kérdés: hengerfejleszerelésnél mire kell vigyázni? (pl. vezérlés)
3. kérdés: a motor bal oldalán az olajfolyásnak mi lehet az oka?
Kedves Érdeklődő!
Az, hogy sebességben nem indul az autó, üresben meg igen, jellegzetes Skoda-tréfa. Valószínűleg nincs a helyén a karosszériát a motorral összekötő testkábel. Ha jól rémlik, a motortartó gerendán lévő bal oldali gumibaknál van a gyári helye. Ha ez elvész, vagy megsérül, a váltórudazaton keresztül tud testelődni a motor, de csak bizonyos helyzetekben. Sürgős javítást igényel, rossz esetben ugyanis a gázbovdenen keresztül is létrejöhet a testkapcsolat, az viszont nagy valószínűséggel füstölésbe torkollik majd.
A hengerfej leszerelésénél bizony sok mindenre kell figyelni, de még többre a felszerelésnél. Elsősorban persze arra, hogy minden a helyére kerüljön, beleértve a vezérlést is, valamint arra, hogy a hengerfejcsavarokat a megfelelő nyomatékkal és fokozatokkal húzzuk le. Az új hengerfejtömítés csak így fog tartósan és korrektül tömíteni.
Az olajfolyás forrását könnyen fel lehet deríteni egy blokktisztító folyadékos kezelés és gőzborotvázás utáni 10–20 kilométeres próba után.
Üdvözlettel:
Autódoktor