Esőben a fordulatszám is esik

2010.08.11. 13:18 Módosítva: 2010.08.11. 14:50

Tisztelt Autódoktor!

Egy 1983-as, 1.6 benzines, karburátoros VW Golf 2-esről lenne szó.

Esős, párás időben indítás után álló helyzetben még megfelelő fordulatszámon üzemel az autó, de elindulás után többször is visszaesik a fordulatszám és ilyenkor erőteljes gázadás nélkül lefulladna, majd gázadás után hirtelen megemelkedik a fordulatszám is. Ezek után 2-esben, 3-asban magas fordulaton használva kb. 10–15 km megtétele után megszűnik a hiba. Érdekes, hogy napos, meleg időben nem jön elő a hiba és normálisan működik az autó. A benzinpumpa cserélve lett és a benzincsöveket is átnéztem (nem lyukas).

Mi okozhatja a hibát?

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Érdeklődő!

Az esős, párás idő említése miatt inkább gyújtásproblémára, testre húzó szikrára gyanakszom. Az ilyesmi gyorsan ellenőrizhető. Szükséges hozzá egy szórófejes flakon és némi esti sötétség. Járó motornál, nyitott géptetőnél a flakonból permetezzen vizet a kritikus helyekre (gyertyapipák, kábel, osztófej), és figyeljen!

Jobb esetben a sötét miatt jól láthatóak a kis kék szikrák, rosszabb esetben pedig, bár látni nem fogja, de a fordulatszám változásából biztosan észleli, hol lehet a hiba.

Emellett gyanús lehet még a talptömítés repedése is. Bár ez száraz időben is jelentkezik, ám párás, esős időben jobban észlelhető. Járó motornál, alapjáraton próbálja megmozgatni a karburátort – ha erre reagál a fordulatszám változásával, biztosan laza, repedt vagy szakadt a talptömítés.

Üdvözlettel:
Autódoktor