25 éves BMW ülések pucolása
A 25 éves BMW-mhez kaptam két első ülést, amik ugyan szerkezetileg jók, de nagyon koszosak. Évekig álltak egy garázsban, rajtuk olajos cuccokkal. Mivel lehet értelmes formára hozni őket házilag, hogy a színük azért megmaradjon, de kijöjjön az olajos maszat belőlük?
Szívesen súrolok, mosok, de jobban örülnék, ha maga a szövet fent maradhatna az ülésen a tisztítási folyamat alatt.
Mi az autómosóinkban gőzt használunk a kárpittisztításhoz, mely hatékony az olajos szennyeződések oldásában, viszont házilag is van megoldás a problémára.
Hígíts fel kárpittisztítószert (javaslom a jobb autómosókban is használatosakat, ha ilyet nem tudsz beszerezni, akkor is mindenképp autóba valót használj, mert a háztartási szőnyeg és kárpittisztítók javarészt más szennyeződésekre specializálódtak) 1:5-1:10 arányban - vagy a gyártói utasítás szerint - szobahőmérsékletű vízzel, majd egy jó minőségű, minél tömöttebb szövésű mikroszálas kendővel dolgozd be azt az ülésbe. Nagyon fontos, hogy a kárpittisztításnál minden alkalommal az egész felületet tisztítsd meg, akkor is, ha úgy érzed, hogy már csak a folt maradt, így lesz egységesen tiszta a kárpit az ülésen! A bedörzsölést kövesse a törlőkendő öblítése, majd ismét a dörzsölés. Addig ismételd a folyamatot, amíg el nem tűnik a folt. Fontos, hogy csak az ülés felületét tisztítsd, ne áztasd el teljesen a szivacsot, mert nyár ide vagy oda, lassan szárad, rosszabb esetben bebüdösödik! Ha úgy érzed, hogy kész, nedves porszívóval szívd ki a bennmaradt vizet.
Ha először tisztítasz kárpitot, előfordulhat, hogy száradás után visszafoltosodik az ülés. Ebben az esetben 1:10 arányban hígított kárpittisztító szerrel folytasd a fentiek szerint a műveletet, amíg a szennyeződés teljesen el nem tűnik.