Gyújtótrafó vagy komplett computer?

2010.09.02. 15:36 Módosítva: 2010.09.02. 15:37

Tisztelt Doki!

Ma az egy hónapja átvett(igaz, 6 éves) Renault Megane Limusine cserben hagyott. 2004. 07. havi 1,6 16V benzines. Kigyulladt a motorhibalámpa és leállt egy henger is. Jött egy márkafüggetlen szerelő, Bosch diagnosztika műszer az autóra, de az nem áll szóba vele, le se sz.rja. A szerelő bácsi ukmukfuk trafókat, gyertyákat kikapdossa, aszongya szikra van, benzin van, komplyúterrel kapcsolat nincs, teljes vezérlés is elszállhatott. Vagy enyhébb esetben FHP jeladó. Na igen, de az FHP hiba esetén a verdának el se kéne indulnia, ennek meg csak egy hengere nem melózik.

No az autó maradt ahol van, holnap remélem találok rá valami szerelőt, de érdekelne a te véleményed is.

Köszönettel, Nagy Péter.

Kedves Péter!

Ez a fajta "nem kommunikál" hibajelenség sokkal inkább interface-hiba vagy humánerőforrás-probléma lehet. Talán csak nincs megfelelő illesztő vagy szoftver a szaki birtokában. Ha a motor egy henger kivételével relatíve tisztességesen jár, akkor a motorvezérlőnek valószínűleg nem lesz baja.

Ahogy te is írtad, inkább a trafóra érdemes gyanakodni.

Remélem, a továbbiakban több szerencséd lesz az új autóddal.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.