Az LPG vagy az E85-ös az olcsóbb megoldás?

2010.10.28. 15:39

Tisztelt Autódoktor,

Szeretnék olcsóbban autózni ezért elgondolkoztam a fennálló lehetőségeken. (Szeretném előrebocsátani, hogy autómmal maximálisan meg vagyok elégedve és nem kívánom lecserélni) A következő dolgok jutottak eszembe.

Első körben szeretném átalakítattni az autómat LPG-üzeműre.

Ehhez kapcsolódik az első kérdésem. Milyen költséggel jár egy ilyen autó átalakítattása és hol érdemes elvégeztetni (Budapesten és környékén)? Gázos üzemmódban milyen fogyasztással lehet kalkulálni normál közlekedési stílus mellett?

A másik dolog ami eszembe jutott, hogy emellett E85-öt tankolnék ara az esetre ha elfogyna az LPG és esetleg olyan helyen lennék ahol nem lehet ilyet kapni.

Mi a véleménye a fentiekről? Nagyon extrém elgondolás ez?

Mennyire terheli meg a motort ez két üzemanyag fajta és befolyásolja-e a karbantartást pl. az olajcsere periódust?

Várom válaszát. Köszönöm előre is a segítségét.

Tisztelettel:
Dani

Kedves Dani!

A kitartás és az öt levél elnyeri méltó jutalmát, bár a téma érdekessége miatt mindenképpen válaszoltam volna.

Először is, jó gondolat az LPG-üzem. Egy szekvenciális gázrendszer nagyjából 230-300.000 Ft között áll meg, és rossz esetben talán 15% fogyasztásnövekedést jelent. Feltétlen javaslom a teljes értékű tartály használatát, a gáztankolás ugyanis általában lassú és unalmas folyamat, nem jó a kis pótkerék-tartályt állandóan tankolgatni.

Az etanol elvileg használható az LPG-vel együtt is, de nem nagyon látom értelmét - hacsak nem a műszaki érdekessége miatt. Jópofa dolog egy ilyen trifuel-autó, én is eljátszottam már a gondolattal, de gyakorlati haszna nem nagyon lesz. Ha nagy tartályban gondolkodik, gyakorlatilag nem fog előfordulni, hogy ne tudna tankolni - ha pedig mégis, önnek és az autónak is felüdülés lesz öt liter benzin elfüstölése. Ugyanez etanollal vesződséges, nehézkes, ha csak alkalmilag használja, nincs értelme.

A motort sem az etanol, sem a gázüzem nem terheli meg túlzottan, sőt, utóbbi égési folyamata valójábab lágyabb, így kíméletesebb is a mozgó alkatrészekkel.

A karbantartás mérvadóan nem változik. Bár sokak véleménye szerint a gázüzemű autók ritkább olajcsere-periódussal is jól elvannak, ezt a gyakorlatban még senki sem vizsgálta komolyan.

Üdvözlettel:
Autódoktor