Felborult a Golf hőháztartása?

2010.11.09. 10:04

Kedves Doki!

Azért fordulok hozzád, mert meguntam a szerelők átveréseit és az utóbbi időben az 1991-es golf II. 1.3 erdeti német műszaki leírásából tájékozódom. Néhány apróság: tudom, hogy időnként az utángyártott jeladók és termosztátok megadják magukat, de még senki nem tudod egy komplex leírást adni a vízrendszerről. Pl. ma a fórumokat olvasgatva jöttem rá, hogy a kék színű kiegyenlítő tartály sapka nem jó, mert az dízel autókhoz van és más nyomást tart, minta benzineshez való fekete.

Azt is mondták már, hogy az normális, hogy a műszerfalon visszajelző kis piros led, ami a vízszintről és hőfokról ad jeleket, folyamatosan villog. Na ezt már tényleg nem veszem be. Viszont a víz nem fogy., fűtés van, fogyasztás a szokásos, de a lámpa mégis villog. Jellemzően induláskor, míg fel nem melegszik a víz a mutató közép állásáig. Tehát azért nem villoghat, mert meleg a víz, hiszen most indultam el, azért viszont igen, hogy nem megfelelő a nyomás, vagy a vízszint. A termosztátra is gyanakszom, kb. fél éve cseréltük 87 celsiuson nyílóra, de egyesek szerint ettől magasabb hőmérsékletű kellene. Hol lehet ilyet szerezni? Én már körbejártam az ismert alkatrész kereskedéseket és szőke nőnek néztek, amiért ilyen buta kérdést teszek fel. Kérlek, segíts és javasolj bármilyen oldalt, akár németül is, ahol utánanézhetek a dolgoknak, illetve várom tippjeidet és egy kis összefoglalót, hogy melyik jeladó mit kapcsol (kék vízhőfok, szerelő szerint fekete motorhőfok, de mindkettő a t ermosztátházban van, ezért nem értem a különbséget).

Kérlek, segíts, mert már nagyon unom, hogy mindenki baleknak néz és már egy szerelőt sem akarok meghallgatni, aki valami értelmetlenséget magyaráz nekem...

Köszönöm: Stella

Kedves Stella!

Ha jól értem, ez egy Golf II, 1.3, hengerenkénti injektorral.

Klassz motor, kiváló injektorral. Kár, hogy kevesen tudnak érdemben hozzászólni, mert ritka konfiguráció, alig van hozzá irodalom.

Először is, a termosztátot tényleg cserélni kellene, de nem feljebb, sokkal inkább lejjebb. A mi klimatikus viszonyainkhoz a gyár 84 °C-on nyitó termosztátot ír elő, ha nincs porrá vízkövesedve a rendszer, ezzel kifogástalanul kell működnie.

A termosztátházon két jeladó van. Egyikük (a kék) adja a jelet a motorvezérlőnek, a másik (a fekete) pedig a műszernek. Fontos, hogy (ahogyan a többi VW-motornál is, egészen a mai autókig) a hőfokjeladók között elég nagy káosz uralkodik, sok variáció van, és nagyon hasonlóak. Könnyű összekeverni őket, így ha az ön autójában már volt cserélve, elképzelhető, hogy nem a megfelelőek kerültek bele. Így lehet, hogy a motor tökéletes hőfokon van, ám az ön műszere (és így persze a lámpa is) butaságot mutat, de az is megtörténhet, hogy a műszer jól mutat, de a motorvezérlő fals információkból dolgozik.

Apropó, van egy harmadik hőgomba is, a vízhűtőben. Ez gondoskodik arról, hogy a ventillátor épp a megfelelő hőfokon kapcsoljon ki és be - ha ez sem a gyárinak megfelelő, könnyen felborítja a hőháztartást.

Végül a lámpáról: teljesen biztos, hogy nem jelez sem vízszintet, sem nyomást, mert ilyen érzékelők egyszerűen nem léteznek az autóban. Marad tehát egyetlen lehetőségként, hogy az üzemi hőfoktól eltérő mért adatra figyelmeztet. Fejből nem tudom, és nem emlékszem, de elképzelhetőnek tartom, hogy bizony hideg motor esetén is jelez, mint ahogy valószínűleg túlmelegedés esetén is. Azért utóbbit, ha nem muszáj, ne próbálja ki!

Üdvözlettel:
Autódoktor