Kell a lendkereket is cserélnem a kuplunggal együtt?
Tisztelt Autódoktor!
Előző kérdéseimre sajnos nem kaptam választ, hátha erre kapok! :)
Honnan tudom, hogy kell e cserélnem lendkereket is az autóban vagy még maradhat az eredeti? Ford Escort 1,6 16v Zetec '99-es autó. Kuplung csere előtt állok (megint) és nem tudom kell-e cserélnem a lendkereket is. 2 éve lett cserélve már a kuplung (gyári Motocraft szett került bele), akkor a lendkerék fel lett szabályozva. Úgy tűnik ennyit bírt. Azt csinálja, hogy 1-es, 2-es fokozatban, hirtelen gyorsításnál megcsúszik. Menet közben is előfordul néha, mintha egy pillanatra megcsúszna, aztán mintha megint elkaná. De emelkedőre gond nélkül (és csúszás nélkül) felmegy 3-4-ben is.
Várom válaszát!
Üdv. József
Kedves József!
A csúszó kuplung - ha a holtjáték beállítása már nem segít, vagy nem lehetséges - szinte biztosan a szerkezet ill. a tárcsa hibája, nem a lendkeréké. Esetleg - bár erre utaló jelről nem írt - a nyelestengely vagy a főtengely szimmerringjénél szivárgó olaj is okoz ilyesmit, de olyan mértékű olajszennyeződésnél, amely már érezhető csúszást okoz, valószínűleg nem menne fel az emelkedőre gond nélkül.
Az ön autójában található egytömegű lendkereket normál esetben szinte soha nem kell cserélni. A kuplung kiszerelése után indikátorórával gyorsan meg lehet vizsgálni, üt-e, és ha igen, mennyit.
Bár nem írja, a két év alatt nagyjából mekkora távot futott az autó, de ha az átlagosnál nem több, és a felszabályozott lendkerék a mostani szétszerelésnél újra üt, érdemes felülvizsgálnia a vezetési szokásait...
Üdvözlettel:
Autódoktor