Házi légzsákforrasztás
Kedves Autódoktor!
Nyáron magánszemélytől vettünk egy használt 2003.10-i Daewoo Nubira 1.6 SX-et, amiben a 2 első légzsák mellett 2 oldallégzsák is van. Az eladó szerint időnként jelentkezik a légzsák hiba, akkor ezt kiütteti, majd hibamentesen megy tovább. Ő általában egyedül használta az autót, nem állítgatta az ülést. Amint elhoztuk az autót, a vezetőoldali ülés állításakor napokon belül megint felvillant a légzsák visszajelző. Egy magánszervizben 5000 Ft-ért kiütötték a hibát, ill. ha 1 hónapon belül újra előjön, akkor ingyenesen kiütik még egyszer. Az autó tökéletesen működött, egészen az első ülésállításig, amikor is megint bejelzett a légzsák. Az egyik szerelő szerint rossz az ülés alatti szabadon lógó csatlakozó érintkezője; akkuról lehúzva szét kell húzni a csatlakozót, lemaratni, majd összedugni és jó lesz. Ezt végigjátszottuk, a hiba eltűnt, egészen az első ülésállításig. Ekkor még nem telt le az 1 hónap, vissza a szervizbe, 5 perc alatt ingyen kiütötték a hibát, így megint hibamentes volt a kocsi kb. 1 hétig.
Egy másik szerelő azt javasolta, hogy itthon házilag ki kell szedni az első üléseket, és új csatlakozókat forrasztani rájuk, majd vissza, és akkor jó lesz. Ettől azért félek, esetleg ha újra áram alá helyezzük az autót, berobbannak a légzsákok, ill. ha esetleg baj van, és tényleg nyílnia kellene a légzsáknak, akkor a "home made" forrasztás miatt nem nyílna ki. Az autót többen használjuk, ezért ha pl. apa (160cm) viszi el a szervizbe, akkor nála teljesen hibamentes, egészen addig, ameddig be nem ülök, és magamra (175cm) nem állítom az ülést.
Mihamarabb jó lenne valami megoldás, mivel a hiba miatt most mint a 4 légzsák le van tiltva.
Kérdésem az lenne, hogy Ön mit tanácsol, van-e rá valami megbízható és tartós megoldás, vagy jobb híján marad az itthoni üléskiszerelés és forrasztás?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Péter
Kedves Péter!
Először is leszögezem, a tárolt hibakód ismerete nélkül akár a csomagtér-ajtó zárszerkezetét is állítgathatja, statisztikailag ugyanennyi eséllyel lesz ereményes a légzsákrendszerre nézve.
Másodszor, ha a leírás alapján feltételezzük, hogy valóban az oldallégzsákhoz vezető kábel kontakthibája okozza a jelzést, nem marad más, mint alaposan végigvizsgálni a csatlakozót és a kábeleket, és szemrevételezéssel, esetleg méréssel felkutatni a hibát.
Az otthoni javítást nem tudom tiszta szívvel ajánlani. Bár egyértelműen költségtakarékos megoldás, a légzsákrendszerek pedig alaposan túlbiztosítottak, azért ez mégis egy pirotechnikai szerkezet, komoly sérülésekkel járhat egy kis mellényúlás.
Üdvözlettel:
Autódoktor