Mehet vékonyabb tömítés a Fiatba?
1990-es 1,7D Fiat Tipo típusú gépkocsiba tehetek-e vékonyabb hengerfejtömítést, mint a most benne lévő (1 ékes helyett 0-ásat)?
Másik kérdés:amennyiben vennék egy külföldi papíros ugyanilyen autót, a motort áttehetem-e belőle, és ha igen, milyen papírokat kell elintéznem?
Tisztelettel: Kiss Gergely
A hengerfejtömítés minimális vastagsága minden esetben a dugattyúkiállástól függ, azaz attól, hogy a dugattyú pereme felső holtponton mennyivel emelkedik ki a hengerfej síkjából. Ezt ideális esetben erre rendszeresített mérőórával illik mérni.
Ennél a motornál az értékek így alakulnak:
kiállás / töm.vastagság / ékszám
0-0,3 / 1,65 / 0
0,3-0,5 / 1,8 / 1
0,5-0,7 / 1,95 / 2
0,7- / 2,09 / 3
Fontos megjegyezni, hogy a szükséges tömítést kizárólag a kiállás és az ehhez tartozó vastagság alapján illik azonosítani, az ékjelölés ugyanis sok esetben gyártónként eltérhet egy-egy lépcsőt.
A motorcsere, amennyiben típusazonos, tehát ugyanilyen motorkódú motorra történik, és a forgalmi engedélyben már csak a motorkód szerepel (ahogyan az manapság már szokásban van), nem kell papírmunkával bíbelődnie.
Ha azonban a teljes motorszám szerepel a forgalmi erre vonatkozó rovatában, a motor származását igazoló papírral meg kell jelennie egy műszaki vizsgaállomáson. Itt kiállítják önnek a Műszaki Adatlap névre hallgató nyomtatványt, majd ezzel fel kell keresnie az okmányirodát, ahol elkészítik önnek az új forgalmi engedélyt.
Természetesen a műszaki szemle és az új forgalmi illetékét ilyenkor ki kell fizetnie.
Üdvözlettel: Autódoktor