Hideg az Astra, ezért szegény a keverék?
Tisztelt Autódoki!
1992-es Opel Astra F 1.4 8v-ről lenne szó.
A hőmérséklet-visszajelző lámpa a műszerfalon a hideg szintnél feljebb nem mászik, a gombát teszteltük, cseréltük az mér rendesen. Indításnál a szívató sokáig rajta marad, és nem akar lekapcsolni.
A műszerfalon kigyullad a motor ellenőrzőlámpa, és utána nem sokkal elkezd fulladozni a motor, és leáll.
Kivillogtattuk a hibát, kettőt jelzett:
- Fojtószelep/potenciométer feszültség túl alacsony
- Lambdaszonda/befúvásjel keverék túl szegény.
Ezek összefüggésben lehetnek a hőmérsékletjelzés hibával?
A termosztát folyton nyitott állapotban van.
A lambdaszonda új.
Tisztelettel: Kurucz Péter
1992-es Opel Astra F 1.4 8v-ről lenne szó.
A hőmérséklet-visszajelző lámpa a műszerfalon a hideg szintnél feljebb nem mászik, a gombát teszteltük, cseréltük az mér rendesen. Indításnál a szívató sokáig rajta marad, és nem akar lekapcsolni.
A műszerfalon kigyullad a motor ellenőrzőlámpa, és utána nem sokkal elkezd fulladozni a motor, és leáll.
Kivillogtattuk a hibát, kettőt jelzett:
- Fojtószelep/potenciométer feszültség túl alacsony
- Lambdaszonda/befúvásjel keverék túl szegény.
Ezek összefüggésben lehetnek a hőmérsékletjelzés hibával?
A termosztát folyton nyitott állapotban van.
A lambdaszonda új.
Tisztelettel: Kurucz Péter
Kedves Péter!
A nem-melegedési probléma minden bizonnyal a termosztát problémája, ahogyan az ön is jó szemmel észrevette - nyilván ezért is tudja, hogy folyamatosan nyitva van. Bármilyen meglepő, még ilyen melegben is jóval tovább tart elérni a motor üzemmeleg tartományát, ha a termosztát nem teszi a dolgát.
A két hibakód közül a túl szegény keverék problémáját elvileg okozhatja a folyamatos hidegüzem, bár sokkal valószínűbb, hogy egy, vagy néhány alkalommal a szükségesnél szegényebb volt a keverék - és itt utalnék a másik hibára. A fojtószelep jelzésének hibája, vagy hiánya a hidegüzemtől teljesen független probléma lesz, viszont okozója lehet a szegény keverékre utaló hibakódnak.
Javaslom, hogy a fojtószelep állásának megfelelő jel meglétét ellenőrizzék első nekifutásra, valószínűleg ott lesz a probléma gyökere.
Ezután persze erősen javasolt egy jól működő termosztát beszerelése is.
Üdvözlettel:
Autódoktor
A nem-melegedési probléma minden bizonnyal a termosztát problémája, ahogyan az ön is jó szemmel észrevette - nyilván ezért is tudja, hogy folyamatosan nyitva van. Bármilyen meglepő, még ilyen melegben is jóval tovább tart elérni a motor üzemmeleg tartományát, ha a termosztát nem teszi a dolgát.
A két hibakód közül a túl szegény keverék problémáját elvileg okozhatja a folyamatos hidegüzem, bár sokkal valószínűbb, hogy egy, vagy néhány alkalommal a szükségesnél szegényebb volt a keverék - és itt utalnék a másik hibára. A fojtószelep jelzésének hibája, vagy hiánya a hidegüzemtől teljesen független probléma lesz, viszont okozója lehet a szegény keverékre utaló hibakódnak.
Javaslom, hogy a fojtószelep állásának megfelelő jel meglétét ellenőrizzék első nekifutásra, valószínűleg ott lesz a probléma gyökere.
Ezután persze erősen javasolt egy jól működő termosztát beszerelése is.
Üdvözlettel:
Autódoktor