Kopogó Swift - nem is hidrotőkés?
Hello!
Van egy 99-es februári kiadású 1-es Swiftem, 1,3-as, 8 szelepes.
Azt hittem, olajcsere után csendesebb lesz a motor, de ugyanúgy csattog. Alapjáraton is hallani, de ha nyomom neki, akkor erősebb a csattogás, mintha a szelepfedél alól jönne.
Az lenne a kérdésem, hogy hidrotőkések-e ezek a motorok, és azok rosszak? Vagy csak szelephézagot kellene állítani?
A választ előre is köszönöm.
Van egy 99-es februári kiadású 1-es Swiftem, 1,3-as, 8 szelepes.
Azt hittem, olajcsere után csendesebb lesz a motor, de ugyanúgy csattog. Alapjáraton is hallani, de ha nyomom neki, akkor erősebb a csattogás, mintha a szelepfedél alól jönne.
Az lenne a kérdésem, hogy hidrotőkések-e ezek a motorok, és azok rosszak? Vagy csak szelephézagot kellene állítani?
A választ előre is köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
Miközben az 1.0 Swiftek hidrotőkés szelepállításúak, a nyolcszelepes 1,3-asok bizony nem, így időszakonkénti (30-40 ezer km-enként, de legkésőbb minden harmadik szerviznél) szelepállítást igényelnek.
Ennek hiányában a szelepek csattogni kezdenek, ami a kellemetlen hang mellett emelkedő fogyasztást, csökkenő dinamikát és gyorsabban kopó vezérműtengelyt is eredményezhet.
Üdvözlettel:
Autódoktor
Miközben az 1.0 Swiftek hidrotőkés szelepállításúak, a nyolcszelepes 1,3-asok bizony nem, így időszakonkénti (30-40 ezer km-enként, de legkésőbb minden harmadik szerviznél) szelepállítást igényelnek.
Ennek hiányában a szelepek csattogni kezdenek, ami a kellemetlen hang mellett emelkedő fogyasztást, csökkenő dinamikát és gyorsabban kopó vezérműtengelyt is eredményezhet.
Üdvözlettel:
Autódoktor