Takarékosabb a motorfék mint az üresjárat?
Kedves Dottore!
Több helyen olvasom mostanában, úgy takarékoskodjunk, hogy motorfékkel lassítunk. Ez nem teljesen világos számomra, mert ha üresben gurulok 750-800 a fordulatszám, ue.motorfékkel 1800 körüli. Régebbi, nem kompjuteres szívó motor esetén ugye az üza. mennyiségét a gázpedál (rudazat áttétel stb után a pillangószelep) állása és a motor szívása általi vákum határozza meg. Szóval nem értem. Tessék felvilágosítani. Köszönöm: Leitomi
Kedves Leitomi!
A nyolcvanas években már széleskörűen használták az ún. tolóüzemi vezérlést a karburátoros autókon. Ennek lényege, hogy a gázpedál zárt állásában, 1200-1500 f/p feletti fordulaton a karburátor alapjárati üzemanyagcsatornáját egy mágnes- vagy vákumszelep elzárja, így a motorfék-üzem alatt sem az üzemi, sem a gyorsító, sem pedig az alapjárati rendszeren nem jut üzemanyag a motorba.
Amikor a lassulás során a fordulat leesik a fenti érték alá, a tolóüzemi rendszer kikapcsol, hogy a motor ne fulladjon le.
Így, ha önnek karburátoros autója van tolóüzemi vezérléssel, vagy injektoros, takarékosabban tud közlekedni a motorfék használatával.
Üdvözlettel:
Autódoktor