Passat dízel leállításkor remeg
Kedves Autódoktor!
Nemrég vásároltam egy 98-as 19TDI 110 LE Passatot Németországból. 300e km van benne. Minden csere megtörtént benne, komplett vezérlés az összes görgőkkel,olaj, szűrők, és teljes kuplung csere kettős tömegűvel együtt. Az lenne a kérdésem, hogy mikor a motort leállítom erőssen beremeg az autó meg egy kis csattogást is hallok a motortérből ez egyszerre történik a leállításkor,meg tolatáskor is eléggé beremeg az autó.
Ön szerint lehetséges,hogy motortartó,illetve váltó tartó bakok lehetnek? Ezelőtt egy 19PDTDI 2002-ES Passatom volt az nem csinálta ezeket a beremegéseket. Lehetséges, hogy mivel ez sima TDI, ezért remeg be jobban leállításkor? Vagy lehet, hogy még az eredeti tartóbakok vannak az autóban? Mert elég sok minden még a gyári alkatrész volt benne amit cseréltem.
Tehát lehet-e tartóbak probléma?
Előre is köszönöm.
Jani.
Kedves Jani!
Ha nem írta volna a kettős tömegű lendkerék cseréjét, arra tippeltem volna elsősorban, de ha feltételezzük, hogy a csere rendben megtörtént, nagy valószínűséggel kizárhatjuk.
A motortartó bakok azonban simán lehetnek felelősek a jelenségért - ha ezek elöregedtek, a komplett hajtómű imbolyog a motortérben, és ez indításnál, leálíltásnál, tolatásnál, de még komolyabb terhelésváltásnál is ilyen módon jelentkezik.
Két ellenőrzést javaslok (nagyon óvatosan elvégezve!), ami alapján közelebb juthat a megoldáshoz. Ha alacsonyabb fokozatban (kettes, esetleg hármas) többszöri nagyobb gázadásra-gázelvételre is hasonlót tapasztal, illetve ha felnyitott géptetővel, behúzott kézifékkel, a kuplungot finoman ráengedve a motor és a váltó jól láthatóan elmozdul, már készítheti is a pénztárcát a motortartó bakok megvásárlására.
Üdvözlettel:
Autódoktor