Nagy gázra villog a P-lámpa, baj?
Tisztelt Autódoki!
Van egy 2000-es évjáratú 1.3 Suzuki Swift GLS-em, és olyan fura jelenséggel fordulok önhöz, amivel nem tudok mit kezdeni. A problémám az, ha álló helyzetből nagy gázzal indulok el, és felpörög a motor legalább 2500-ig és váltanék egy pillanatra kigyullad a P lámpa. Olyan, mintha váltás közben behúznám a kéziféket.
Az olajlámpa nem világít. Ellenőriztem az olajszintet, megfelelő volt. Egyébként az autó megfelelően működik, autópályán 6 literes átlagfogyasztással. Gondoltam megkérdezem öntől mi lehet a probléma oka, illetve, hogy lehet e ez valami későbbi nagyobb probléma előjele.
Várom válaszát
Üdvözlettel:
Csaba
Köszönettel:
Kedves Csaba!
Nem kell nagyon megijedni, valószínűleg nincs nagy gond. A kézifék kontroll-lámpája egyben a fékfolyadék fogyását is jelzi. Ha a szint leesik, a sapkába épített szintjelző bekapcsolja a figyelmeztető lámpát. Ez normális esetben a fékbetét kopása miatt is megtörténhet, hiszen a vékonyabb fékbetétek miatt nagyobbat mozdul a dugattyú, így több fékfolyadék fér a munkahengerbe, ettől valamivel alacsonyabb lesz a szint.
Az ön esetében valószínűleg az történik, hogy a szintjelző a kapcsolás határán áll, és a nagyobb gyorsításkor jelentkező bólintáskor az elmozduló folyadékszint bekapcsolja a lámpát. Aggódni tehát nem kell, a hiányzó folyadékot pótolja (DOT4 minősítésűvel), ezzel elvileg megoldódik a probléma. Ha mégsem, akkor gondolhat arra, hogy a fékfolyadék valahol szökik, jöhet a nedves nyomok keresgélése.
Zárójelben jegyzem meg, hogy a teljes fékfolyadék cseréjét illik megejteni kétévente a forráspont csökkenésének veszélye miatt. Ha tehát önnek az elmúlt két évben nem volt cserélve, érdemes inkább ebben gondolkodni.
Üdvözlettel: Autódoktor