Swift folyton leáll
Jó napot kedves doki!
Egy 1998-as 1.3 szedán swift ről van szó.
Váltások során a kuplung kinyomásakor a motor leáll vagy éppen hogy nem de nagyon alacsony az alapjárat 400-500 kb de legtöbbször leáll.
Ha áll az autó, nem forognak a kerekek akkor olyan 700 köröl lehet az alapjárat.
Mi lehet a baj?
KÉREM AZ ÖTLETEKET!!!!!!!!
KÖSZÖNÖM
Kedves Érdeklődő!
EGY RAKÁS OKA LEHET!!!!!!
- A tűzfalra szerelt MAP-szenzorra vákumcsövek mennek a befecskendező ház hátuljáról - ellenőrizze ezek épségét, repedésmentességét!
- Ha már ott jár, a többi hasonló vákumcsővel is tegye ugyanezt!
- A légszűrőház jobb hátuljában van a beszívott levegő hőmérsékletét mérő szenzor, az erre menő csatlakozó kábeleit nézze meg, mozgassa meg kicsit, ha a kezében marad, javítsa!
- A légszűrőház aljából megy lefelé egy gumicső, ami elágazik a szelepfedél és a szívósor közé. Utóbbi ág egy műanyag kis gyöszre csatlakozik, ez a PCV-szelep, amelynek csak egy irányba szabad engednie. Ha átereszt mindkét irányba, cserélje!
- Ezt a csövet is vizsgálja meg, ha repedt, szakadt, cserélje ki!
- Vegye le az osztófej fedelét, és ellenőrizze le a rotor réz szegmensének peremét! Ha megégett, tisztítsa meg, vagy cserélje!
- Az osztófej-fedélben a szegmensekről távolítsa el az oxidot, szükség esetén cserélje!
- Ellenőrizze a gyertyákat!
- Ellenőrizze a gyertyakábeleket is, sötétben vízzel megspriccelve kiválóan látszik, ha valahol sérült és lehúz a szikra.
- Ha mindez megvan, és a hiba továbbra is megmaradt, jöhet a komolyabb feladat, a befecskendező ház hátulján lévő fekete amorf izé az alapjárati motor. Ha látott már ilyet, szerelje le, és tisztítsa meg. Ha még nem, tisztíttassa meg hozzáértővel!
Üdvözlettel:
Autódoktor
EGY RAKÁS OKA LEHET!!!!!!
- A tűzfalra szerelt MAP-szenzorra vákumcsövek mennek a befecskendező ház hátuljáról - ellenőrizze ezek épségét, repedésmentességét!
- Ha már ott jár, a többi hasonló vákumcsővel is tegye ugyanezt!
- A légszűrőház jobb hátuljában van a beszívott levegő hőmérsékletét mérő szenzor, az erre menő csatlakozó kábeleit nézze meg, mozgassa meg kicsit, ha a kezében marad, javítsa!
- A légszűrőház aljából megy lefelé egy gumicső, ami elágazik a szelepfedél és a szívósor közé. Utóbbi ág egy műanyag kis gyöszre csatlakozik, ez a PCV-szelep, amelynek csak egy irányba szabad engednie. Ha átereszt mindkét irányba, cserélje!
- Ezt a csövet is vizsgálja meg, ha repedt, szakadt, cserélje ki!
- Vegye le az osztófej fedelét, és ellenőrizze le a rotor réz szegmensének peremét! Ha megégett, tisztítsa meg, vagy cserélje!
- Az osztófej-fedélben a szegmensekről távolítsa el az oxidot, szükség esetén cserélje!
- Ellenőrizze a gyertyákat!
- Ellenőrizze a gyertyakábeleket is, sötétben vízzel megspriccelve kiválóan látszik, ha valahol sérült és lehúz a szikra.
- Ha mindez megvan, és a hiba továbbra is megmaradt, jöhet a komolyabb feladat, a befecskendező ház hátulján lévő fekete amorf izé az alapjárati motor. Ha látott már ilyet, szerelje le, és tisztítsa meg. Ha még nem, tisztíttassa meg hozzáértővel!
Üdvözlettel:
Autódoktor