2012.11.28. 12:59

Tisztelt Autódoktor!


Van egy 1998-as X14XE Motoros G Astrám.

Az a problémám vele, hogy túlságosan magas a generátor töltése 17-18V alapjáraton, már egy akksi meg egy rakás izzó bánta a dolgot. Most így nem igazán használom, szerelők persze nem érnek rá sosem. Én a feszültségszabályzóra tippelek - az lenne a kérdésem hogy cserélhető-e vagy csak generátorral együtt. Mert mondták már egy páran hogy a G Astrákon már nem lehet cserélni ezt az alkatrész csak komplett generátorral együtt, meg a neten sem találom csak a generátort.

Köszönöm a segítségét!

Üdv: Richárd

Kedves Richárd!

A feszültségszabályzó - bár a generátorra van építve, ahogyan az elmúlt egy-két évtizedben szinte minden autón - természetesen cserélhető külön. Az ön autóján például nagy valószínűséggel ez lesz (bár ez csak tipp, a pontosításhoz tudni kell, milyen töltőáramú generátorral szerelték az autót).

Óva intem azonban attól, hogy nagy lendülettel vásároljon egy feszültségszabályzót minden előzetes diagnosztika nélkül. Ilyen túltöltést a diódasor vagy a generátoron belüli vezetékszakadás is okozhat. Azt javaslom, az autót, vagy akár kézben a leszerelt generátort vigye el egy erre szakosodott műhelyben, ahol egyrészt megkeresik a hiba okát, másrészt szükség esetén a komplett generátort megfelelően felújítják.

Persze tegye ezt mihamarabb, mert a túltöltés az izzóknál és az akkumulátornál komolyabb alkatrészeket is könnyen tönkretehet.

Üdvözlettel:

Autódoktor