Füstöl a Suzuki
Tisztelt Autódoki!
2002-es Suzuki Swiftem van, 1,3-as, de ez már a ritkább, mert 16 szelepes. Arra lennék kíváncsi, van-e tapasztalatod ezekkel, mert az internet világába ill. egy ismerősnél is tapasztaltam, hogy a szelepszárszimmeringek gyengélkednek ebbe a 16V-típusba.
Erre vonatkozna két kérdésem:
- jelenleg 4000-6000 km között fogy el 1 liter 5W-40-es olaj. Engem nem zavar, hogy utána kell töltögetni, viszont féltem a katalizátort ill. hogy az égéstérbe és a kipufogóba idővel rengeteg lerakódás képződik emiatt? De ha ennyi fogyás még nem probléma, akkor "ami működik ne piszkáld" címszó alatt hagynám még egy darabig.
- van-e tapasztalatod arra vonatkozóan, hogy a szimmeringek anyagminősége miatt lép fel ez a probléma, vagy itt már a szelepvezetők és egyéb kopások eredménye a szivárgás? Az én autómba 110.000 km van. Mert megmondom őszintén, én erősen tartok tőle, hogy csak a szimmeringek cseréje hosszú távon nem oldaná meg a problémát...?!
Köszi a tanácsokat!
Üdv. József
Kedves József!
Ismereteim szerint nem gyakoribb a szelepszár-szimmerringek hibája ennél a típusnál, mint egy átlagos autónál. Ez alapján tehát 110.000 km-nél még nem állítanám, hogy ott folyik el az olaj.
Sokkal inkább lehet a probléma a viszkozitás, ehhez a motorhoz ugyanis bőven elég volna egy 10W-40-es olaj használata. Az 5W-30-as ide felesleges, és a jóval hígabb olaj bizony fogyhat ilyen mértékben az egyébként is magasabb olajfogyasztású 16 szelepes motorban.
Javaslom, hogy használjon sűrűbb olajat, és ezzel valószínűleg megoldódik a probléma.
Üdvözlettel: Autódoktor