2014.06.13. 09:17

Üdvözlöm

Egy Renault Thalia 2001-es autóm van és alapjáraton melegen villog az olajnyomás lámpám, valamint szerintem csúszik a kuplugom. A kérdésem az lenne, hogy a főtengely szimeringem hibásodott meg és azért nincs olajnyomás, és azért is csúszik a kuplug mert a tárcsa olajos lesz? Viszont a motor külsején nem látok olajfolyást.

Kedves olvasó!

Valószínűleg két, egymással nem összefüggő hibával állunk szemben.

Ha megfelelő mennyiségű kenőanyag van a motorban, az olajnyomáslámpa a legegyszerűbb esetben azért világít, mert a nyomásérzékelő meghibásodott.

Következő variáció az lehet, hogy nem a megfelelő viszkozitású olaj van a motorban, melegen nincs megfelelő olajnyomás, bár a kenőolaj minősége a legextrémebb esetekben van csak ilyen hatással a nyomásra, ezt nem tartanám valószínűnek.

Találkoztam már olyan esettel, amikor a gyenge minőségű olajszűrő miatt csökkent le az olajnyomás, ez is viszonylag könnyen javítható. Alacsony olajnyomást okozhat az olajszivattyú kopottsága is, legvégső esetben pedig a főtengely csapágyainál a kopás miatt megnőtt a hézag, elengedi az olajnyomást, ez pedig egy komplett motorfelújítást igényel.

A megcsúszó kuplung már egy másik történet, oda motorolaj elvileg nem tud bejutni, a főtengely (ahonnan az olaj jönni tudna), a lendkerék egyik oldalán van, a kuplung a lendkerék másik oldalán, a lendkerék meg egyetlen tömör vasdarab, azon az olaj át nem megy. amikor kicserélik a kuplungot, akkor viszont valóban jó ötlet levenni a lendkereket is és mögötte kicserélni a főtengelyszimmeringet, ez megspórolna egy későbbi bosszúságot, hogy újra levegyék a váltót olajfolyás miatt.

Autódoktor