Zúg a futómű a Fiestában
T. Címzett!
2005-ben forgalomba helyezett 1.4-es benzines Ford Fiesta benzines kocsinál 64 401 km-nél kuplungot kellett cserélni! A csere után a futómű felől (én balról hallom) a kerék fordulattal megegyezően dübörgő hang hallható! Tehát egyértelmű, hogy a kerékfordulat és a zaj üteme összefügg egymással! Fékezés, gázelvétel, nem befolyásolja a zajt! A váltó kiszerelés előtt nem volt semmilyen zaj!
A szerelőknek jeleztem az észlelt zajt! Majd elmentünk egy próba útra! A kocsival jobbra-balra haladtunk és azt mondja a szerelő, hogy kezdődő, jobb oldali kerékcsapágy hiba! Én továbbra is balról hallom a dübörgés szerű zajt! Kerekeket leszedtem, de nem észleltem semmi hibát! Továbbra is hallatszik a ütemesen hallható dübörgés szerű zaj! Tanácstalan vagyok!
Üdvözlettel: Ferenc
Kedves Ferenc!
Kérem ellenőrizzék le, nem került esetleg felcserélésre a két első kerék. Ha az eddigi forgásiránnyal szemben futnak a gumiabroncsok, az okozhat kezdődő csapágyhanghoz kísértetiesen hasonló hangot. A kuplung kiszereléséhez az autó váltóját le kell szerelni, melyhez legtöbb esetben a két féltengelyt is ki kell bújtatni a kerékagyakból, tehát az első kerékagycsapágyak fellazításra kerülnek.
Sajnos előfordul, hogy az ismételt lehúzás során - még ha gyári nyomatékra került is lehúzásra a csapágyat/féltengelyt tartó központi anya- a futógyűrű/csapágygolyó kapcsolat megváltozik, és egy felgyorsult kopási folyamat veszi kezdetét. Ez nem feltétlenül szerelési hibát jelent, sokkal inkább pechet. A csapágyhiba egyik általános jele, hogy a kocsi oldalsó terhelésváltására változik a hangja ahogy a két csapágysor terhelése változik.
Üdvözlettel: Gulyás Márk www.deltamark.hu