Melegszik az Astra - vagy mégse?
96-os Astra F 1.4 ecotech. Olyan problémám van, hogy a vízhőfok jelzőm nem a valós értéket mutatja, hanem többet. Kezdetben szépen megy felfele ahogy kell ám mikor eléri az üzemi hőmérsékletet 100-105 között van. Vizet nem forralja,megnéztem többször is a kiegyenlítő tartályt. Állítólag km óra spirál csere közben el lett mozdítva benne valami. Mi lehet a konkrét probléma?
Köszönet: Jani
Kedves Jani!
Nagyon fontos információ jelen esetben az, hogy a hiba valóban azután jelentkezett-e, hogy a műszercsoport ki-beszerelésre került. Valamint még fontosabb, hogy teljesen biztosak lehetünk benne, hogy a motor nem melegszik túl? Az Astra termosztátja 92 fokon nyit, a hűtőventilátor pedig 105-110 fok körül kapcsol (túlnyomásos rendszerről beszélünk!) Ha a termosztát kicsit lustán működik, vagy a hűtőventilátor egyes fokozata tönkrement, akkor előállhat az ön által leírt jelenség, hiszen a kettes ventilátor fokozat nem hagyja felforrni a motort. Először a vízhőfokot mérném meg a hőgomba tövében a kritikus hőmérsékletnél egy lézeres hőmérővel, majd a ventilátort kézi módban beindítva visszahűteném a motort, a ventilátor áramkör rövidre zárásával ki is derülne, hogy üzemképes-e az egyes fokozatú hűtés. A motoron külön vízgomba szolgál a műszeregység hőfok-érzékelésére. Ez egy egylábú gomba, emlékeim szerint a termosztátház körül található a motor elején a vezérlés oldalán. Cseréje hideg motor mellett javasolt, néhány percbe telik. Költsége 2000 Forint körüli összeg. Ellenállás-változással működik, specifikált értéket nem ad meg a gyártó, a róla lehúzott kábel járműtestre rakásával bekapcsolt gyújtás mellett a vízműszernek teljesen ki kell lendülnie a piros mezőbe. Ezt érdemes megvizsgálni, de cseréje olcsóbb, mint bármilyen vizsgálat. Ha utána is megmarad a jelenség, akkor érdemes a kiszerelt műszertáblát műszerészekkel megvizsgáltatni, beméretni, mert ritkán előfordul, hogy a műszer elhangolódik. Remélem segíthettem!
Üdvözlettel: Gulyás Márk deltamark.hu