Leállításkor üt a Ducato
Tisztelt Autódoktor,
Egy 2007-es Fiat Ducato - 2.3 Mjet ca. 250 000 km-rel - a következő tüneteket produkálja, mikor leállítom a motort (a sebváltó üresbe téve) egy durranás vagy ütés jön a motortérből, hallható és érezhető is. Ezt más modern dízel autónál is éreztem már.
Igaz, hogy a kuplung környékén lehetnek problémák? Magasabb fordulaton pár másodperc kuplung-csúsztatás után csúnya hangot ad. Nem tudom összefügg-e a két jelenség.
Válaszát előre is megköszönöm.
Kedves Ducato tulajdonos!
Ha a kuplung csúsztatásakor rendellenes hang hallható, feltétlenül javasolt az erőátvitel ellenőrzése, nehogy több kárt okozzon a hangot adó alkatrész. A lendkerék alattomos hibáiról egy korábban felmerült, hasonló tárgyú kérdéssel kapcsolatban már írtunk, kérem olvassa el azt a választ is, valamint a mellékelt kép is érdekes.
A szétesőben levő lendkerék okozhat hangokat, és akár még rezonanciát, ütést is amelyet a kabinban észlelhet. A hibás lendkerék számos járulékos hibát okozhat, kérem ne várjon sokat, minél hamarabb jelentkezzen be az autót karbantartó szervizbe egy vizsgálatra.
A legszerencsésebb az, ha a jelenség a vizsgálat alatt is előcsalogatható, segítve ezzel a hiba gyors lokalizálását.
A leállás után tapasztalható ütést okozhatja még például egy szétszakadt motortartó bak, vagy esetleg a leszakadt, lógó kipufogó is, habár ilyen esetekben használat közben is jelentkezne a megszokottól eltérő hang, vagy egyéb újkeletű jelenség. Sajnos a lendkerék cseréjekor az új kuplungszett igényének felmerülése is várható, a megtett kilométerek minden bizonnyal mély nyomokat hagytak az alkatrészeken. A megújult erőátvitellel viszont megint rengeteg gondtalan kilométer várja majd az autópályán.
Remélem segíthettem!
Gulyás Márk - deltamark.hu