Rángat, világít a motorhiba, gázszag van
Kedves Autodoktor!
Azzal a kérdéssel fordulok hozzád, hogy van egy Opel Astra F 1.6 8V 1997 benzin/ gázos, a gázt nagyon rég nem használtam. Van egy olyan gondom, hogy egyszer felkapcsolt a műszerfalon az olajnyomás lámpa. Mondták hogy cseréljek olajat és olajgombát. Elvittem a szervizbe ott lett olaj, olaj gomba, olaj szivattyú és főtengely csapágy csere is. A szerelő azt mondta hogy nem kell cserélni hajtókar csapágyat, sem köszörülni a főtengelyt. Még mindig felkapcsol az olajnyomás lámpa. E mellett nem tudom hogy van-e összefüggés a kettő közt, de menet közben rángat az autó és ha nyomom a gázt nem gyorsul, viszont alapjáraton sokszor meg is áll.
Ezután mikor beindítom folyamatos gázpedálozással tudok csak nehezen közlekedni vele. De mikor meg van fagyva reggel az olaj akkor nem rángat csak mikor melegedik. És még egy fontos információ: az utastérben gázszagot érzek de nagy mennyiségben. Szerintem a kartergáz jut be az autó belsejébe. Nem tudom hogy elrepedt volna egy cső vagy mi? Néha felkapcsol a motor check lámpa is.
Kedves Opel-tulajdonos!
Az olajnyomással nem szabad kockáztatni, a motor teljes halálát, és gazdaságtalanul magas javítási költséget is okozhat a kenőanyag hiányában történt üzemeltetés. Az olajnyomás manuális, műszeres ellenőrzése szükséges, így kizárható a visszajelző hibájából történt hamis jelzés. Az Opel esetében azonban a szelepfedél alatt található, olajnyomással működő hidrotőkék csattogása utalhat műszer nélkül is az olajnyomás hiányára.
A tapasztalható rángatásos, gyenge motorüzem okának feltárása az olajmizéria megszüntetése után aktuális, a gyújtórendszer és az üzemanyagellátás vizsgálata után valószínűleg meglesz a megoldás kulcsa. A világító check engine lámpa is azt jelzi, hogy a vezérlőegység hibát észlelt, melyet el is fog árulni a megfelelő műszer rácsatlakoztatásával, habár az Astra első változatai még célműszer nélkül is - igaz alapszinten - kikérdezhetők.
Ha gázszag érezhető az autóban, feltétlenül keressen fel egy gázautókkal foglalkozó szervizt, a szivárgás megszüntetése miatt. Ha nem szeretné többet használni a kettős üzemet, inkább szereltesse ki az egészet a balesetek elkerülése végett, de egy jól működő LPG- vel sokat lehet spórolni, főleg ha a jelenlegi nagyon kedvező benzinárak visszatérnek a zordabb magasságokba!
Az utastérbe jutó kipufogó és egyéb gázok veszélyesek, egészségre fokozottan ártalmasak, a motortéri csövezés, a kipufogórendszer és az üzemanyagrendszer tömítettségének hibája esetén a szellőzőrendszeren keresztül szabad a pálya az utastér felé. Akad tennivaló az autó körül, ha nem bízik az autót eddig javító személyben, keressen egy olyan műhelyt, ahol a gáz és benzinüzem javítása egy helyen történik, így időt és pénzt is megtakaríthat.
Remélem segíthettem!
Gulyás Márk - deltamark.hu