Hogyan használjam a dízelt?
Helló Autódoktor!
Tulaja lettem egy 2005-ös Mercedes C 200CDI-nek. Egy Peugeot 406 1.9TD-t váltott le, elég nagy ugrás volt. Ez az első CommonRail motoros autóm. Többször hallottam már, hogy másképp kell kezelni ezeket az autókat, pl 1500-as fordulat alatt nem szabad vezetni, mert a szétrázza a kettős tömegűt, a régi kocsimat télen beindítottam járt magába 5-10 percet és csak utána indultam hagy melegedjen, ennél meg állítólag úgy kell, hogy keveset várni és lehet is menni de míg bemelegszik csak alacsony fordulaton. Kérdésem, hogy ezek így ténylegi igazak-e, kell-e valami másra is figyelnem vele stb...
Martin
Kedves Martin!
Gratulálok az evolúciós ugráshoz, remélem sok boldog kilométert tehet meg majd a csillagos masinával is. A lendítőkerék problémája valóban nagyon alacsony fordulatszámon való üzemeltetés esetén halmozottan előfordulhat, habár az autó életében legalább egyszer számítani kell az aranyáron kapható alkatrész cseréjére, a kuplung elkopása esetén minden bizonnyal.
A turbófeltöltő az öreg francia oroszlánhoz hasonlóan kezelendő, beindítás után, hidegen ne kergesse a motort, valamint leállítás előtt - főleg a nyomatékcsúcsok lovaglása után (vontatás, autópályás üzem, hegymenet, nagyon megpakolt autó) - adjon néhány percet a turbónak alapjáraton, hogy elérhesse az alapjárati fordulatszámát. A leállított motor esetén az olajzás megszűnik, és a szárazon forgó turbótengely nem lesz hálás a dologért hosszú távon.
A melegítés nagyon nagy hidegben nem árthat - legfőképp az utasok kényelme szempontjából, de ha kíméletesen indul útnak, nem feltétlenül van szükség a szomszédok közötti Mercedes-motorhang népszerűsítésre. Ez minden autóra igaz, csak a típus nevét kell behelyettesíteni az előző mondatba. Az üzemanyag jó minőségére kínosan ügyeljen, és ne sajnálja az autótól a minden olajcsere alkalmával elvégzett üzemanyagszűrő cserét.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu