Német macskaféle remegő térdekkel
Tisztelt Autódoktor!
Nemrég vásároltam egy 98-as 1.7-es Ford Pumát. Az összes szűrőt, olajat lecseréltem. A problémám a következő lenne. A motor tökéletesen működik, gyorsul, alapjárat stb. A fogyasztás is normális. Viszont motorféknél 2500 alatt nagyon rángat, ha elveszem a gázt.Az alapjárati szelepet, MAF szenzort kipucoltam, de nem történt javulás.
Gondoltam arra, hogy esetleg MAP szenzor hiba lehet, de sehol nem találom. Egyáltalán van benne? O:) Vagy esetleg a motortartó bakkal lehet probléma? Bár szemrevételezve jó állapotban van. Talán még annyit hozzátennék, hogy 3 évig állt az autó, használaton kívül volt.
Tanácsát előre is megköszönném.
Gyuri
Kedves Gyuri!
A régebbi, légtömegmérős, benzines autókban ritkán van szívócsőnyomás-érzékelő is. Legtöbbször turbós motorokon fordult elő akkoriban a dupla jeladó, a mai típusokon már gyakori a kettős adatforrás, a pontos szabályozás érdekében. A Ford Puma-korabeli motorjain a fojtószelep kábelkötege előszeretettel vetkőzőtt ki a szigeteléséből, és az összeérő vezetékek rendesen megzavarták a vezérlőegységet, aminek fogalma sem volt így arról, hogy motorfék üzem, vagy telitalpas gyorsítás van épp a menetrenden.
A kábelköteg ellenőrzését, és az alapjárati rendszer ellenőrzését javasolom. Ha a jelenség továbbra is fennáll, érdemes célműszerrel megfigyelni a hibajelenség közben látható adatokat.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu