A szántóföld réme lett a Lancer
Tisztelt Autódoki!
Hengerfejtömítés-csere után a kocsim kegyetlenül rángat alapjáraton. Mitsubishi Lancerem (1.3 12 szelepes) összeszerelése után többször átforgattam a motort kézzel, de nem hallottam semmi kopogó, csörgő, zörgő hangot, gondoltam, akkor jó minden.
A kábelek vissza lettek kötve úgy ahogy voltak és a csövek is, jött az indítás: hát nem akarom ecsetelni, olyan volt mint egy traktor. Mi lehet baj? A gyújtásra gondoltam, mert a vezérműszíj feszes és ahogy néztem nem ugrott át. Mi lehet? Nagy bajra lehet számítani vagy csak elektronika hiba?
István
Kedves István!
A szelephézagok beállítása megtörtént? A motor összerakása után alapvető a művelet, de érdemes amúgy is 20-40 ezer kilométerenként ellenőrizni, hogy meleg motor esetén megvan-e a szívószelepeknél a 0,2mm-es, a kipufogóknál pedig a 0,25mm-es játék. Ha a tizenkettőből akár egy nem zár rendesen, annak rendellenes motorjárás, hengerkihagyás, szelepbeégés lesz az eredménye.
Ha pedig túl nagy hézag tapasztalható, akkor az előbbi kockázatokon kívül egy Zetor traktor is elbújhat a rosszul beállított benzinmotor kereplése mögött. A vezérműszíj feszítése a legtöbb esetben félautomata módon történik, alul és túlhúzása esetén is szíjszakadás/átugrás történhet. Ha a feszítés helyes, a feszítőgörgővel átellenes, "lebegő"oldalon a szíj hüvelykujjal való benyomására a szíjfeszítő csavarfej-szélességének negyedéig mozdulhat a szíj. Ez így leírva nagyon viszonylagos módszer, a legjobb egy szíjfeszesség-vizsgáló műszer használata lenne.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu