Partra vetődött bálna gyógyulása

2016.05.18. 11:46

Tisztelt Totalcar,

Segítségeteket szeretném kérni a következő ügyben ami velem már sajnos párszor előfordult - lehet az én hibám. Pár évvel ezelőtt vettem hobbiautónak egy 95-os Mercedes W140 Coupet ( tudom hogy egy összeroppanás előtti menthetetlen fos szinte mind), de ez egygazdás, végig dokumentált, legszebb színben, tolótető stb... Szép lassan minden évben újítgatom, kezd összeállni, már "csak" az elektromosság van (lenne) hátra.

El is vittem egy jónevű budaörsi szervizbe, ahol már ismerik az autót. Otthagytam, kölcsönös bizalom, hogy majd szólnak. Ígérték hogy csinálják szépen, ahogy lesz idejük. Mivel ötödik hete van náluk, újra telefon, de még mindig semmi konkrétum. Kérdésem az mit tennétek helyemben?

Én csak pár dolgot szeretnék tudni: mik a problémái az autónak, mennyibe kerül ez majd, milyen alkatrészekkel és mikorra lesz kész? Na ezt konkrétan támadásnak érzik, és közben én érzem rosszul magam. Ők csinálják majd szólnak. Meg szabadságon a villanyos. Tisztában vagyok azzal hogy egy nehezen szerelhető és problémás típus az autó. Meg hogy van egyszerűbb eset is pénzkeresésre egy szerviznek. Meg örüljek hogy egyáltalán elvállalják. Milyen taktikát folytatnátok? Múltkor adtam jattot is a villanyszerelőnek. Egyébként valószínűleg tök korrektek, csak tényleg sok a dolguk. Szétszedve elhozni? Egyébként sem vállalják hát még így.

Van valami ötlet? Péter

Kedves Péter!

Jajj, a W140 Coupe! A dologról mesélni tudnék. És valószínűleg minden kolléga is, aki a közelébe jutott egy - valószínűleg - motor kábelköteg problémával küzdő bálnának. Attól függetlenül egy strapabíró gépről van szó, csak a típushibákon kell úrrá lenni: Vályi Pista nem hiába esett szerelembe egy négyajtós hasonló masinával, igaz azért kellett belecsurgatni rendesen pénzmagot, de a szerelem ugyebár elég vak és kontrollálhatatlan dolog.

Ha a bizalom megmaradt a szervizzel szemben, akkor érdemes inkább ott hagyni még az autót, mert valóban nem sokan másznak bele egy megbontott bálnába szívesen. Érdemes személyesen ellátogatni az autóhoz, hogy meg lehessen határozni a jelenlegi státuszát. Ha a kábelköteg hibája eszkalálódott és néhány vezérlőegység már sérült a fellépő zárlat következtében, akkor már sajnos valóban meghosszabbodik a javítás, mert a típus alkatrészellátása nem minden esetben teljes körű. Én egy barátságos hangvitelű e-mailt küldenék, de ha jó a kapcsolat a szervizzel, akkor meg kell értsék személyesen is, hogy az embernek bizsereg a teste egy nagyobb benzinmennyiség elégetéséért ha már ilyen paripát szerzett be.

Mivel szakemberhiány van az országban minden szerviz kicsit idegesebben dolgozik manapság, mert rengeteg a munka, és egy szöszmötölősebb meló rengeteg futó munkát vesz el a szerviztől, ami ugye a megélhetést biztosítja. Ez persze másodlagos, hiszen ha elvállalták a javítást, akkor tessék megcsinálni, de attól még reális probléma sajnos. Én a hasonló kaliberű bálnámat - mert ezen át kell esni legalább egyszer egy szakmabelinek - éjjelente csináltam, mikor már minden nesz elült a műhelyben, de az éjjeli munkavégzés - a szakmai tapasztalatszerzésen túl - a családos ember legnagyobb ellensége. Szóval kétélű fegyver ez, érdemes őszintén megbeszélni a szervizvezetővel a lehetőségeket. Bízom benne, hogy sikerül, és a következő Parkoló Parádén megcsodálhatjuk majd a sportos testalkatú monstrumot. Pista úgyis bele fog ülni.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu