Korom-koksz gyáram van
Tisztelt Autódoktor!
Van egy 2008-as, Lexus Is 220d autóm, melyben 200E km-van. Az autó 2-3 havonta bemondja az unalmast, méghozzá EGR szelep, részecskeszűrő, vagy ezeknek a kombinációs hibájával. Legutóbb május végén volt egy részecskeszűrő+EGR+szívó rész takarítás mert vészüzembe kapcsolt (előtte februárban EGR miatt tiltott), kiszedtek összesen majdnem 1,5 kg kormot.
Az autó heti 2x megy autópályán 200-400 km-es távokat. A szerviz írt egy nem hivatalos szakvéleményt, miszerint a befecskendezési nyomás rendellenesen kileng a célértékhez képest (kicsit csetteg is a motor, de világ életében így csettegett), ami injektor problémára utal, emiatt lehet, hogy ilyen sok kormot kokszot generál.Ezeket a méréseket alapjáraton és gyorsítás közben végezték. Ön szerint segítene egy műszeres injektor ellenőrzés, vagy beállítás hogy ne keljen 15 ezer km-ként plusz szervizmunkákat csináltatnom? Vagy ki kell cserélni őket? Egy ilyen művelet mekkora összeget emészthet fel vajon?
Kornél
Kedves Kornél!
Az autó jelenlegi állapotban való használatának mellőzését javasolom, nem csupán a hatalmas mértékű lerakódás miatt - ami csak ismételt szétszedéssel tüntethető el - hanem azért is, mert ha valóban az injektorok üzemzavara okozza a problémát, az egyéb károkat is okozhat az égéstérben.
Az üzemanyagrendszer megbontásos ellenőrzése alapvető feladat: az injektorok, a nagynyomású és a kisnyomású rendszer is a vizsgálat tárgyát kell képezze. A költségekről nehéz pontosan nyilatkozni, a mindenre kiterjedő, hibafeltáró, megbontásos, próbapados vizsgálat kb. 150 ezer forinttól startol, a javítás, felújítás ebben az összegben nincs benne. Sajnos drága hobbi a modern dízelezés: a kitűnő fogyasztásért és teljesítményért egyszerre kell fizetni az ehhez hasonló meghibásodások alkalmával.
Azonban a kétszázezres futásnál többet kellett volna elgurulnia az autónak ilyen felhasználás mellett: vagy az óra nem stimmel, vagy egyéb porszem került a gépezetbe. Személyes tapasztalatok alapján a rendszer a dupláját is kibírja a megfelelő karbantartás esetén. Természetesen az ember bármit megtehet, ha Fortuna nincs vele, oda az elégedettség.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu