Köd előttünk, füst utánunk
Tisztelt Autódoktor!
Van egy 1997-s 1.6 16 szelepes B Vectrám amiben 277 000 km van, az autóban nemrégiben sajnos a saját hülyeségem következtében elszakadt a vezérlés. A szerelő cserélte a vezérlést, vízpumpát valamint azt mondta hogy 4 db szelep meggörbült de kijavították valamint a hengerfejen is volt egy kis gépmunka. A szerelőben és tudásában teljesen megbízok mert csak jót hallok és tapasztalok róla, szóval nem hinném, hogy valamit csak úgy összevágna.
A problémám a következő, a minap reggeli első indítás után minimálisan de kéken kezdett füstölni, valamint egyenetlen volt az alapjárat is (mintha kihagyott volna egy henger) de ezen tünetek 1-2 perc után abba is maradtak. Az autónak minimális olaj fogyasztása mindig is volt ami 2-3000 km-ként 1 liter, de a hűtővizet nem csipegeti és nem is habos se az olaj, se a víz. Az autó sokat nincs használva, évente kb 10-15 000 km-t megyek vele viszont városban rövid távon sokat használom, de mindig kellőképpen melegítem indulás előtt. Kérdésem csak annyi lenne, hogy lehet-e valami összefüggés a nemrégiben eszközölt szerelés és kék füst között?Valamint a minimális olajfogyasztás betudható-e szelepszár szimering kopásnak vagy valami nagyobb baj van?
Vector
Kedves Vector!
Ha a motor összerakása a nagy könyvben leírtak alapján történt, a hengerfej teljes (vagy legalább a mechanikailag indokolt) felújítása megtörtént, és a szívó valamint a kartergáz-visszavezető rendszer rendben működik, sajnos a motor gyomrában keresendő a hiba: dugattyúgyűrű/dugattyú/hengerfal az a terület ahol további, komolyabb vizsgálódás szükséges. R
emélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu