A vörös kancsó kísérti a Golfot
Sziasztok!
Szeretném kikérni a Ti véleményeteket is, mert a t*köm kivan a kocsimmal. Golf 4, 1,4 16V, AHW; Megvettem, 500 km-t mentem vele, felvillanó olajlampa mellett tropára ment a motor. Oké, beletörődtem, átb@sztak... gondoltam. Vettem egy másik motort, beszereltük. Minden klappolt beszereléskor. 1000 km-t mentem vele, elkezdett villogni az olajlámpa. Egyből vittük szerelőhöz, olajnyomás oké volt. Ezután nem csinálta egy kis ideig. Majd elkezdődött újra. Később újra előjött a dolog, megint kb. 800 km körül. Ekkor a szerelő javaslatára lecseréltük az olajat, olajszűrőt.
Azóta elmentem vele 6000 (azaz hatezer) km-t egy nyikkanás nélkül. Most újra előjött a probléma. Megyek vele kb. 100 km-t vidéken, beérek a városba, villog a lámpa. Megállok 10 percre és újra megy minden. Olajszint rendben van. Beszéltem már több, magát hozzáértőnek nevező emberrel. Az egyik azt mondja, hogy ez a motor már kuka, a másik vezérműtengelyházat emlegeti. Sok pénzemben van sajnos a kocsi.
Kérlek valami tanácsot adjatok. Miro
Kedves Miro!
Sajnos a VW szóban forgó motorja hajlamos a leírt jelenségre, és számos esetben harakirit hajt végre menet közben, ha figyelmen kívül hagyják a piros kancsó felvillanását. Azt sem jelenthetjük ki, hogy csak az elhanyagolt erőforrások esetében fordul elő az eset - jártunk már hasonlóképpen újként vett, végig karbantartott, százezret futott autóval is.
A hiba oka az olajszivattyú/nyomásszabályozó-szelep körül keresendő, de a csere alkalmával kizárólag gyári, vagy annak megfelelő minőségű alkatrészben szabad gondolkodni! A kínai koppintott cuccokat hagyjuk meg a kínai belpiacnak, használják el ők. Érdemes a motor kenési rendszerét átnézni, tisztaságáról meggyőződni, illetve nem felesleges kiadás a tízezrenként elvégzett olajcsere a hagyományos (VW501.01) 10W40-es olajjal.
A kisördög persze nem alszik, érdemes egy utólagos olajnyomásmérő műszert beépíttetni a műszerfalra, hogy a valós nyomást is szemmel tarthassa az ember, mert sajnos az olajnyomás gombák is adhatnak fals jelzést. A valós nyomás nélküli üzem egyébként azonnal elárulja magát, mert a hengerfej hidrotőkéi tizenhat kisharkály tevékenységét utánozva hatalmas kattogást csapnak a motorháztető alatt.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu