Az eltűnt szikra nyomában
Üdv Doki!
1995-ös évjáratú Nissan Almera (N15) 1,4 benzines fajtájú autónál az elosztófejig eljut az áram, onnan viszont a gyertyák már nem adnak szikrát. Az elosztófejet belül komplett kicseréltük. A gyertyakábelek is rendben vannak. Mi lehet a gond?
Tibor
Kedves Tibor!
Ha a trafó főkábelén megjelenik a nagyfeszültség, akkor az elosztóban történt mechanikus hiba (elosztófedél, rotor, stb.) környékén keresendő a probléma. Sajnos a kompakt építésű elosztó főkábele nem létezik, ezért vagy a fedelet levéve lehet indítózás közben meggyőződni a szikra létrejöttéről (pótkábeles trükköt alkalmazva igen/nem alapon) vagy egy oszcilloszkóppal rendelkező szervizben lehet az osztófej elektromos működését ellenőriztetni.
Ha a trafó, vagy a - szintén az osztófejbe integrált - elektronika adta fel a harcot, az méregetések nélkül csak egy másik osztófej beépítésével tesztelhető. Ha a vezérlőegység a bejövő jelek hiányából, vagy egyéb okokból nem is ad vezérlőjelet az elektronikának, akkor hiába az egész, szikra nélkül marad a motor. Ez megintcsak célműszeres, oszcilloszkópos, méregetős feladat.
A főtengely/vezérműtengely jeladóinak hibája nem ritka eset a japán kisöreg esetében, szerintem ne mókoljanak sokat otthon, a hiba elhárítása egy felkészült műhelyben belátható időn belül megoldható, csak azért kell imádkozni, hogy ne az osztófej hibája legyen a probléma, mert az nem túl olcsó részegység. Remélem segíthettem!
Gulyás Márk - www.deltamark.hu