Az eltűnt szikra nyomában

2017.02.15. 14:42

Üdv Doki!

1995-ös évjáratú Nissan Almera (N15) 1,4 benzines fajtájú autónál az elosztófejig eljut az áram, onnan viszont a gyertyák már nem adnak szikrát. Az elosztófejet belül komplett kicseréltük. A gyertyakábelek is rendben vannak. Mi lehet a gond?

Tibor

Kedves Tibor!

Ha a trafó főkábelén megjelenik a nagyfeszültség, akkor az elosztóban történt mechanikus hiba (elosztófedél, rotor, stb.) környékén keresendő a probléma. Sajnos a kompakt építésű elosztó főkábele nem létezik, ezért vagy a fedelet levéve lehet indítózás közben meggyőződni a szikra létrejöttéről (pótkábeles trükköt alkalmazva igen/nem alapon) vagy egy oszcilloszkóppal rendelkező szervizben lehet az osztófej elektromos működését ellenőriztetni.

Ha a trafó, vagy a - szintén az osztófejbe integrált - elektronika adta fel a harcot, az méregetések nélkül csak egy másik osztófej beépítésével tesztelhető. Ha a vezérlőegység a bejövő jelek hiányából, vagy egyéb okokból nem is ad vezérlőjelet az elektronikának, akkor hiába az egész, szikra nélkül marad a motor. Ez megintcsak célműszeres, oszcilloszkópos, méregetős feladat.

A főtengely/vezérműtengely jeladóinak hibája nem ritka eset a japán kisöreg esetében, szerintem ne mókoljanak sokat otthon, a hiba elhárítása egy felkészült műhelyben belátható időn belül megoldható, csak azért kell imádkozni, hogy ne az osztófej hibája legyen a probléma, mert az nem túl olcsó részegység. Remélem segíthettem!

Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.