Sorozatban repednek a szervócsövek
Helló Dokik!
Az alábbi problémára próbálok megoldást találni: 2004-es D5-ös Volvo V70-ben egy éven belül a harmadik magasnyomású acélcsövet vagyok kénytelen beleszereltetni, mert a csövön immáron harmadik alkalommal a cső egyik hajlatában egy hajszál-repedésen keresztül elfolyik az olajam. Gyári csöveket vettem mindig, bár nem szakszervizbe hordom.
Eddigi elméletek:
- elképzelhető hogy a szivattyú akkora túlnyomást hoz létre hogy ez nyomja szét a csövet?
- elképzelhető esetleg hogy a nem megfelelő olaj kémiailag rágja át magát a cső falán pár hónap alatt? Merthogy piros volt benne mikor vettem, de most hogy olvasgatok a témában zöldet ír a gyár. A két olaj között lehet ilyen reakciót kiváltó különbség?
Laci
Kedves Laci!
Leginkább arra gondolnék, hogy a cső rögzítései körül nem teljesen klappol valami: a túlzott rezonancia okozhatja a csövek ugyanabban a szakaszban történő repedését. Hasonló a dolog mint a nem megfelelően rögzített dízel-nyomócsövek esetében. (Egy éve a Tintahal pont ezért repesztette el az egyik nyomócsövét Essen felé félúton: botor módon nem raktam vissza a rögzítőket a motor összerakásakor.)
Ha gyári forrásból származik az alkatrész, érdemes felvenni a kapcsolatot az értékesítőkkel, hátha a cső rögzítésén változtatott a gyártó. Ilyenkor csomagban kapható az összes módosított komponens, ami az átalakításhoz szükséges.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu