Gondok a bontott motorral
Tisztelt Cím!
A szeretet kis autóm hibajelenségét fejtegetve leltem Önökre a neten. Sorstársaimnak adott precíz válaszaik alapján remélem nekem is tudnak tanácsot adni a következőben: 2001-es 1000-es motorral megbolondított Opel Corsa C az e-mailem főszereplője. Nincs egy éve, hogy használtan megvásároltuk, megkímélt jó állapotúnak tűnt. Előző tulaj nem sokkal a vásárlás előtt cseréltetett komplett vezérlést, vezérműlánccal, mindennel.
Három hónappal ezelőtt oly annyira meghalt az autó, hogy szakszerviz felmérését követően a komplett motor csere volt az egyetlen megoldás. Ez megtörtént, egy bontott szintén 1000-es motort kapott. Azóta mint egy igazi fenevad, hasítja az utakat.
Pár nappal ezelőtt teljesen váratlanul hasonló hiba jelenség sorozat kezdődött mint a motorcsere előtt. Konkrétan eltűnt az autó ereje illetve jelentősen lecsökkent. Gondolkodva a lehetséges okokon, eszembe jutottak a gyújtógyertyák amit kivéve a motorból döbbenet volt meglátni, hisz három hónapja kerültek bele, de tizenöt évet is simán elhittem volna. Sűrű korom borította mind a hármat. Új gyertyák és úgy tűnt meg is oldottam a bajt. De ez kb. fél napig tartott és forgalomban haladva újra visszafogottabb lett a haladás. A kocsi olaj fogyasztása az alapból meglepően magas szinthez képest még tovább nőtt. Amióta túlesett a nagy műtéten, 2 l olaj ment bele.
Emellett alapjáraton néha-néha visszaesik a fordulatszám. (ez konkrétan most kezdődött az e-mailem írása előtt) autópályán haladtam hisz az ünnepeket vidéken töltjük muszáj volt. Tapasztalatom hogy a korábban soha nem tapasztalt sebesség korlátozás lépett életbe az autóban. 120-nál még csak véletlenül sem lehet gyorsabban haladni olyan mintha letiltana 120-nál. A fémes, csattogó motorhang mindig is megvolt, de amióta új motort kapott, halkult. Most újra hangos fogy az olaj tűnnek el lóerők. Szervizzel nagy nehezen sikerült értekeznem, ahol csak két hét múlva ára kaptam időpontot. Tanácsot abban kérnék elsősorban hogy mekkora bátorsággal induljak neki ennek a két hétnek? A jelenség alapján van tipp halom hogy mi lehet a baj?
Gábor
Kedves Gábor!
Egy bontott motor sajnos távolról sem jelent hosszútávú megoldást. Amennyiben csak fődarabjait használják fel (főtengely, hajtókar, blokk) a cserealkatrész állapota felmérhető, ezzel együtt használatának kockázata is. De egy komplett, megbontatlanul beépített erőforrás a világ egyik legnagyobb zsákbamacskája, kivéve ha egy ismert autóból vásárolta meg - mondjuk a szomszéd, újjonan vett, százezret futott, hátul ropira tört, típusazonos Corsájából.
Töltögesse az olajat, és feltétlenül vigye vissza az autót a szívcserét végző szervizbe, de a garanciális igény terén sajnos nem egyértelmű a helyzet, ehhez a vásárlás részleteit is ismerni kellene. A hengerfej/gyűrű vonalon fellépő kopások következtében az olajfogyasztás indokolt lehet, sajnos az esetleges felújítás a motor ismételt szétszerelését jelenti. Természetesen ne innen induljunk, a teljesítmény csökkenése származhat a szokásos problémák felől is (légtömegmérő, üzemanyagrendszer, kipufogó/katalizátor), és a túl híg olajválasztás is lehet a csökkenő szint hátterében. Pontosabb csak a motor ellenőrzése után látható.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu