Hogyan hajtsunk át a fekvőrendőrön?
Tisztelt Autódoktor!
A fekvőrendőrök sokunk életét keserítik meg látszólag értelmetlenül. Több kutatás bebizonyította, hogy a lokális sebesség csökkenés fekvőrendőrökkel történő elérése több kárt okoz, mint amennyi hasznot hoz. Mivel mégis sok helyen alkalmazzák, ezért vennünk kell az akadályokat.
A kérdés az, hogy hogyan?
- Próbáljuk az egyik kerékkel kikerülni a fekvőrendőrt? (ha lehet)
- Egyszerre két kerékkel haladjunk át rajta?
- Próbáljunk ferdén áthajtani a fekvőrendőrön?
Melyik "trükkel" tudjuk a leginkább óvni a járművünk futóművét a fekvőrendőrök által okozott dinamikus terhelés hatásaitól? SzB
Kedves SzB!
A fekvőrendőrök sok más egyébhez hasonlóan megosztják a társadalmat. Van aki szerint pompás megoldás, és van aki inkább egy hosszabb alternatívát választ az adott útvonalra, csak ne kelljen átkelni a mesterséges gátakon. Az egyik probléma abból fakad, hogy a szabványban rögzített méreteket sok helyen nem tartják be, néhány maszek kivitel valóban már-már falmászói képességeket igényel. A normál kivitelű lassítók messziről láthatóak, táblával jelöltek és méreteikben sem jelentenek nagy kihívást, valamint ha az ember elbambulna és elvétené a megfelelő átkelési sebesség megválasztását, nem tépik le az autó futóművét/olajteknőjét/fél alját, legfeljebb egy nagyobb huppanással jelzik: túl gyors voltál, ecsém!
Az átkelés az "ahány ház, annyi szokás" rigmussal jellemezhető a legjobban, azaz mindenki másképp csinálja. A teljesen merőlegesen való áthajtás adja a legnagyobb döccentést az utastérben ülőknek, a pont ekkor sminkelő hölgyek ilyenkor tuti elvétik a felrajzolni kívánt ívet, viszont így hódolhatnak a new wave irányzatnak: ilyenkor a komikus helyzet ellenére mégsem javasolt az érintett kinevetése, mert az ember könnyen a nappali pamlagán találhatja magát aznap estére - állítólag.
A legenyhébb megoldás talán a félkerékkel való lassú áthaladás - a szélén való áthajtással egyetemben. A fekvőrendőr leküzdése mindenképpen megmozgatja az összes futómű alkatrészt, ami annyiból jó, hogy már a kezdődő kopás, nyekergés, kopogás is tapasztalható, tehát a jármű még a kerék kiesése előtt jelzi: itt az idő a javításra.
A csökkentett hasmagasságú masinák nehezebb helyzetben vannak - az extrém ültetés gyakorlatilag megmászhatatlan akadályt jelent sok esetben még a normál fekvőrendőrök leküzdésekor is. Itt megint a szabvány nélkül telepített lassítók jelentik a veszélyt: az élekkel markánsan határolt kivitelek a legjobb alváz-borotvák.
A telepített lassítók mellett lakók pedig sok esetben panaszkodnak a megemelkedett zajra, mert az autók áthuppanása és a lassítás/gyorsítás fék/motorzaja is kellemetlen lehet az erre érzékenyek számára.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu