A hátulja gyorsabb az elejénél

2017.05.20. 06:59

T. Autódoktor!

Bal hátsó féltengelycsere közben sérült vagy az abs szenzor vagy a mágneskarika, összerakás után abs hibát jelzett, élő diagnosztika szerint a bal hátsó keréktől nem jött adat. Rendeltem egy utángyártott szenzort, a berakás után azonnal tiltotta a kilométerórát. Ismét élő adat: a bal hátsó kerék kb. 95%-al többet forog mint a másik három.

Következő lépés: bal hátsó kerékcsapágy csere, az új csapággyal maradt a rossz jel :( Ismét rendel egy abs szenzor másik beszállítótól, de ismét utángyártott. Hiba ugyanúgy megmaradt, az első körben vásárolt szenzor beépítésre került jobb hátra, jelenség: így már mindkét kerék 95% al többet mutat. Létezik, hogy az utángyártott szenzorok rossz értéket mutatnak? Időközben kigyulladt a fékkopás-jelző lámpája, de mind a négy fék teljesen új.

Parádai

Kedves Parádai!

Az autóban úgynevezett aktív kerékszenzorok vannak, melyek többek között arra is képesek, hogy a jármű haladási irányát továbbítsák a vezérlőegység felé - ezt a régebbi kivitelű, "hagyományos" forgásszenzorok nem tudták. Fontos információ továbbá, hogy a típusban kétfajta szenzort alkalmazott a gyártó, melyek egymással nem keverendőek. Nagy valószínűség szerint itt lesz a kutya elásva. Ebben az esetben kizárólag alvázszám, vagy a kiszerelt gyári alkatrész cikkszáma alapján vásároljon pótalkatrészt, melyet csak a dedikált pozícióban szabad beépíteni.

A fékkopásjelző hibajele sok esetben csak a célműszeres nullázás után alszik ki, habár a csillagos márka esetében legtöbbször az ép kopásjelzők beépítése után a rendszer ismét visszajelzés nélküli, de éber állapotba helyezi magát.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu