Magyaros hibakód

2017.05.27. 11:59

Tisztelt autódoktor!

Nekem egy 2007-es Opel Astra G-m van, Z14XEP. A szervizben elkövetett olajcsere után nem sokkal vettem észre, hogy a motorhiba lámpa (kisautó villáskulccsal) világított indítás után még pár másodpercig, aztán elaludt, menet közben nem világított. Ez a jelenség most is fent áll. Általában indítás után 1 másodperccel kialszik a lámpa, de ritkán előfordul hogy több másodpercig világít. Kivillogtattam, hogy van-e motorhiba és kettőt is kiadott: Az 1526-ot és a 0139-et. Persze az 1526-ról rögtön a mohácsi vész jutott eszembe. A kocsi 50000 km-t futott eddig. 5w-30-as olaj van benne, és Shell v-power 95-ös üzemanyaggal megy évek óta. Az autóval egyébként nincs gond, nem rángat, jól húz, stabil az alapjárat.

A kérdésem a következő: Mi okozhatja a hibát,és mennyibe fájhat ez nekem ha beviszem a márkaszervizbe.

Vikingharcos

Kedves Vikingharcos!

Szerintem is a mohácsi vész a megoldás. Egy történelmi szempontból érdeklődő Opel került önhöz, becsülje meg! Amíg a kocsi a negyedikes törikönyvet szkenneli a kesztyűtartóban, érdemes a motortérben is kicsit tevékenykedni - erre a legjobb megoldás visszavinni a szervizbe, hadd bíbelődjenek a kollégák is egy kicsit.

A hibakódok alapján a fojtószelep környéke igényli a törődést: egy alapos tisztítás, ellenőrzés biztosan ráfér, ahogy a végén egy célműszeres adaptáció is segít neki a további üzembiztos működésben. A második hibakód pedig következhet az elsőből: a keverék összetétele alapvetően változik a valóban elégtelen, vagy hibásan mért levegőmennyiség/pillangószelep-pozíció következtében.

Globális összeomlás nem várható, a fojtószelep meghibásodása esetén - amely nem valószínű - VÉSZüzemre kapcsol a rendszer, az autó a szervizig saját lábán el tud menni, de ekkor egy másik hibakód is tárolásra kerülhet, amely a motor forgatónyomaték-hiányára mutatna. A kódja 1896. Ezek a szentgotthárdiak tudnak valamit!

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu